Poradnik kampanii Cena Pokoju w Heroes IV
♦ Opublikowany: 15.12.2012 o 15:32
♦ Czytany: 33698 razy
♦ Opracowany przez: Sylath
 

Kampania Ładu „Cena Pokoju”

Misja I „Rozstaje dróg”

 
Misję zaczynamy na południowym-wschodzie z naszą bohaterką bez wojsk ale po kilku krokach dołączają do nas podstawowe siły w postaci Niziołków i krasnoludów, kroki kierujemy ku pobliskiemu miastu Longorton które rozwijamy schematem magic-ranged; Wieża Maga, Ołtarz Życzeń i Zamek w Chmurach. W tym czasie Eksplorujemy teren bohaterką zajmując okoliczne kopalnie i siedliska istot. Niedaleko miasta mamy „chatę” misji w której za dostaniemy 8 nag za pokonanie oddział meduz które z łatwością pokonamy i odbierzemy nagrodę. Gdy posiadamy dość  silną armię udajmy się na zachód przejściem obok laboratorium rtęci by rozprawić się z graczem czerwony przy okazji zdobywając 2 miasto Akademii które będzie nam dostarczać jednostek do dalszej kampanii. Po rozprawieniu się z czerwonym umocnijmy panowanie nad tym terenem(zalecane posiadanie straży w postaci jednostek Twierdzy) i wróćmy w okolice Longorton by tam przez przejście udać się ku pomarańczowemu  którego łatwo wyeliminujemy, przy okazji warto odwiedzić kluczowy namiot różowego klucznika bo będzie nam potrzebny. Gdy już nasza armia zostanie uzupełniona, od 2 miasta mocy ruszamy północnym traktem w kierunku zachodnim by odwiedzić seledynowego klucznika który pozwoli nam udać się na śnieżne tereny pod władaniem zielonego gracza sfery chaosu. Po zajęciu miasta udajemy się na wschód by przy pomocy bramy portalu dwukierunkowego przejść za góry, przekroczyć różowego strażnika bramy by ostatecznie pokonać Zielonego gracza.
 
Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić bohaterem:
  • Uniwersytet Magiczny (2x)
  • Biblioteka
  • Szkoła Wojny
  • Nauczyciel Snów
  • Arena
 
Misja II „Zaufanie Wroga”

 
Scenariusz rozpoczynamy z Emilią i Generałem Tharji’em i miastem Banbirdge które jak w poprzednim scenariuszu rozbudowywujemy. Natomiast nasi bohaterowie eksplorują teren wokół miasta i miejmy zawsze uwagę na portal jednokierunkowy zlokalizowany w północno-zachodnim rogu, tuż nad naszym miastem. Gdy posiadamy liczne oddziały udajemy się na południe gdzie zdobywamy miasto wraz z zapleczem. Nie udajemy się na wschód bo Pierw musimy rozprawić się z pomarańczowym więc udajemy się do teleportu dwukierunkowego by tam podjąć misję za 4tys sztuk złota dostaniesz 10 meduz które będą w stanie sforsować jedną bram granicznych na bagienny teren pomarańczowego. Po jego pokonaniu nasze tyły są bezpieczne więc możemy ruszać by pokonać nasz prawdziwy cel- niebieskiego gracz który dowodzi istota znana wszystkim- Solomyr, przy okazji jak zdobyliśmy dwa miasta sfery Chaosu możemy odebrać nagrodę w chatce misji(losowy artefakt np. Zbroja Ładu). Ruszmy na zachód gdzie czeka nas niespodzianka, niebieska brama graniczna którą sforsujemy jak udamy się na północny-wschód by zająć miasto i odwiedzić klucznika niezbędnego nam do ataku na wew. Tereny pod panowaniem Solomyra. Równie dobrze możemy ominąć bramę i udać drogą  przy zdobycznym mieście ale to 2x większa wycieczka. Solomyra spotkamy prawdopodobnie w mieście na południowym-wchodzie gdzie będzie się bronił i zostanie pokonany.
 
Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić bohaterem:
  • Uniwersytet Wojenny
  • Drzewo Wiedzy
  • Kamień Wiedzy
 
 
Misja III „Sługa”


 
 
Tym razem mamy do czynienia z niedawnym oponentem Królowej Emilii- Solomyrem, który dostał zadanie od swego mistrza- Króla Bracady Gavina Magnusa. Rozpoczynamy na południu z miastem Vail’s Gate które rozbudowy wyjemy jak w poprzednich misjach, tym czasem nasz bohater eksploruje dostępny rejon zdobywa drugie miasto będące zapleczem dla stolicy. Gdy nasze oddziały są liczne ruszamy na zachód by pierw rozprawić się z nieumartymi pod banderą niebieskiego gracza które nie będą stanowić kłopotu. Po jego pokonaniu tegoż problemu kierujemy się nadal na zachód by pokonać kolejnego wroga tym razem chaos pod dowództwem zielonego który nie będzie stanowił teraz problemu bo będziemy się mogli skupić na północnej części mapy gdzie do czynienia mamy z nieumartymi i chaosem . Pierw gracza pomarańczowego gdyż będzie łatwym do pokonania bo czerwony będzie stanowił wyzwanie gdyż posiadać będzie Czarne Smoki +2siedlsika luzem na mapie przygody. Po jego pokonaniu wszystkich graczy musimy odwiedzić wszystkie wyrocznie który jest 64 ogólnie dostępne, 2 pozostałe znajdują się za bramą misji gdzie urzędował wcześniej czerwony. Wyruszamy więc na cmentarzysko Czarnych Smoków ale pierw musimy odkopać skarb bo ostatniej wyroczni bronią czarne smoki które będą sporym wyzwaniem a skarbem okaże się „Zbroja ze smoczej łuski” następnie udajemy się do świat podziemnego gdzie mamy odnaleźć cel misji ale i tu nie będzie łatwo bo jest mnóstwo portali, więc nasze kroki kierujemy na południe gdzie przy samym kraju mapy biegnie droga do portalu dwukierunkowego i dalej gdzie dostaniem się na centrum lokacji podziemi by tam za bramą misji pokonać oddział Czarnych Smoków pod seledynową flagą.
 
Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić bohaterem:
  • Gildia Weteranów
  • Kamień Wiedzy
  • Nauczyciel Snów (3x)
 
Misja IV „Tęczowy Kryształ”


 
 
Misję rozpoczynamy na wschodzie mapy z bohaterem i skromnym oddziałem, wyruszamy na północ, podbijamy co możemy+ siedliska a następnie udajemy się na południe gdzie zajmujemy miasto Braseburgh i używamy podobnego schematu z tą różnicą iż nie mamy możliwości rekrutacji tytanów a Smocze Golemy które są bardzo dobrą jednostką zwarciu. W tym czasie z naszą mało liczną armią eksplorujemy okolicę odwiedzając chatki z misjami, pierwsza dostarcza nam zadania zdobycia Kaptura Wiedzy w zamian za dostęp do czerwonego namiotu klucznika(niezbędny namiot różowego znajdziemy kawałek dalej niestrzeżony) następnie podbijamy okoliczne miasto, rozbudowywujemy a Solmyrem dalej oczyszczamy mapkę z istot i zdobywania kopalń i siedlisk. Gdy opanowaliśmy region nasz cel Król Dreggar jest w podziemiach ale by tam dostać się musimy usunąć gruz na drodze w tym wypadku ponownie chatka misji w której otrzymujemy zlecenie dostarczenia 20 jednostek rtęci i 6tys sztuk złota. I tak oto ukazuje się nam droga do świta podziemi która jest długa. Gdy dojdziemy do rozdroży możemy wybrać się na zachód by zdobyć miasto i nabić pkt. Doświadczenia a po tym przejść naw schód gdzie w Mieście Blight czeka Król z armią nieumartych i Kryształem Tęczowym.
 
Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić bohaterem:
  • Kamień Wiedzy (2x)
  • Nauczyciel Snów
  • Arena
 
Misja V „Niezwykła zdrada”


 
 
Ten bardzo duży obszar przychodzi nam grać ponownie Emilią i jej wiernym Generałem Tharji’em, więc łączymy ich i podbijamy teren z tym co jest możliwe do podbicia i zdobycia, miasto Middletown w którym budujemy siedliska istot wykorzystujemy schemat jak z misji w których mieliśmy Emilię.
Praktycznie rzecz biorąc najlepszym rozwiązaniem będzie opanowanie całej ściany wschodniej mapy gdyż będzie nam łatwiej rozprawić się z zdrajcą jaki niby okazuje się Landrew. Ale pierw po rozprawieniu się z czerwonym na południu musimy z seledynowym który nękać będzie nas atakami przez 2 wyjścia portalu jednokierunkowego więc udajemy się na zachód gdzie akuratnie jest portal podobny ale strzeżony dość silnym oddziałem ale dla naszych sił to będzie pestka więc udamy się spokojnie do podziemi i tam pokonamy seledynowego. Następnie przyjdzie czas na zielonego do którego możemy się dostać na dwa sposoby tj; portal dwukierunkowy strzeżony z obydwu stron oraz przebić się przez Garnizon obsadzony jednostkami. Gdy panujemy już mniej więcej nad cały regionem pora na niebieskiego gracza do którego dostać się możemy jedynie gdy posiadamy w szeregach swoich bohaterem imieniem Reed który został osadzony na wyspie morskiej pod strażą. Z Landrew nie powinno być problemów gdyż nasza armią będzie kolosalna w porównaniu z siłami życia tegoż Pana. Tym sposobem zostaje ujawniona broń Nieśmiertelnego Króla jaką jest Magiczne Wahadło:
 
Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić bohaterem:
  • Szkoła Wojny
  • Gildia Weteranów (2x).
  • Drzewo Wiedzy (2x)
  • Kamień Wiedzy (3x)
  • Nauczyciel Snów (3x)
  • Tereny Szkoleniowe
  • Obóz Najemników (2x)
  • Arena (2x)
 
Misja VI „W niewoli strachu”

 
I tak oto Solmyr zdradza swego Pana by uratować świat przed zniewoleniem magii Wahadła, ale pierw musimy odnaleźć Królową Emilię więc do dzieła: Misję zaczynamy na południowym-wschodzie i wyruszamy w poszukiwaniu miasta na naszą bazę wypadową po drodze zajmując kopalnie i siedliska. Miasto które będzie nasze miasto nazywa się Hurley i rozbudowywujemy siedziby istot jak poprzednich misjach. Gdy opanujemy region przy mieście pora odnaleźć informacje o pobycie Królwej który może dostarczy nam ktoś z chatki misji ale pierw musimy wykonać zadanie jakim jest zajęcie miasta Kotłowe Wzgórze, wtedy zyskujemy możliwość ujrzenia następnego punktu docelowego w którym zyskamy kolejną misję. Ale pierw musimy dostać się na ośnieżone tereny górskie do których mamy dwie drogi, preferowaną jest ta gdzie strzegą jej Mnisi, i tym sposobem pokonamy pomarańczowego gracza i zdobędziemy dostęp do chatki w misji w które za cel dostajemy dostarczyć bagatela 50 Dżinów za które zostaje nam podarowana możliwość spotkania się z Emilią, a droga biegnie tam przez rejon niebieskiego gdzie jest jedno z jego miast. Niedaleko od garnizonu który możemy zdobyć lub nie, biegnie dróżka na końcu której jest Chatka Drwala i osoba samej Królowej Wielkich Arkan.
 
Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić bohaterem:
  • Drzewo Wiedzy (2x)
  • Kamień Wiedzy
  • Nauczyciel Snów
 
Misja VII „Zabić Nieśmiertelnego”


 
 
Ta misja jest wyjątkowo złożona, musimy operować na fronty, nadziemny gdzie Emilia wraz ze swoją grupą musi odnaleźć artefakt Miecz Bogów dzięki któremu zostanie pokonany Gavin Magnus natomiast Solmyr musi poszukać informacji na temat skutecznej obrony przed Tęczowym Kryształem.
Zaczynamy Emilią na wschodzie którą łączymy w jeden odział i udajemy się na zachód odwiedzając możliwe miejsca i zdobywając artefakty aż pod miasto Zielonego gracza. Solmyrem natomiast w podziemiach zaczynamy na północy i pierwsze kroki nasze zostają już ograniczone Bramą Misji która stawia nam cel posiadania 8 żywiołaków ziemi których portal leży na zachód od miejsca startu. Po wykonaniu zadania udajemy się powoli na wschód do miasta Dursey które rozwijamy a Somyrem eksplorujemy teren. Oddział Emilli znajdując się na wysokości zielonego miasta Azylu niech uda się przeprawą promową na centralną wyspę i niech podążają na wschód pokonując wrogów by odbić następnie na południe gdzie po drodze mijamy portal dwukierunkowy prowadzący na inną trasę w ten rejon. Na południu mamy bramę misji która wymaga by przy nas była Emilia, następnie sforsować musimy Garnizon i bliski koniec naszej drogi gdyż przechodzimy do podziemi gdzie Puszkę Pandory(Miecz Bogów) strzegą oddziały Kościanych Smoków w sporej ilości mogącej być wyzwaniem. Solmyr teraz wchodzi do akcji ale pierw na południe od Dursey musimy odnaleźć Namiot Czerwonego Klucznika który jest nam niezbędny by przejść na wschód(na zachodzie grasuje czerwony ale bywa zwykle nieszkodliwy). Po krótkim marszu czeka nas brama misji która by nas przepuścić wymaga by pod naszym Panowaniem było miasto Mazzak i tym sposobem otworzy się droga do złego Zazdrosnego kochanka Mazelliana którego musimy pokonać.
 
Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić bohaterem
  • Drzewo Wiedzy (2x)
  • Kamień Wiedzy (4x)
  • Nauczyciel Snów (10x)
  • Obóz Najemników 
  • Arena 
 
Misja VIII „Cena Pokoju”
 
 
Przyszedł czas by raz na zawsze pokonać Magnusa i odzyskać Królestwo a więc Solmyr wraz z Emilią udają się na poszukiwania Tarczy Umysłu artefaktu który ochroni wojska przed wpływem Tęczowego Kryształu. Zaczynamy na południowym –wschodzie i eksplorujemy teren praktycznie zdobywając wszystko co jest tylko i pokonując zielonego gracza na południowym-zachodzie. Następnie z naszą armią udajemy się na północ przez przejście promowe i odbijamy na wschód w kierunku północno-wschodnim(przy okazji można odbić wcześniej na wchód w celu zdobycia surowców i odwiedzenia elementów zwiększający staty lub poziom). Gdy pokonamy Czerwonego gracza dowodzącego barbarzyńcami udajemy się na północ by pokonać silny oddział tytanów którzy strzegą Tarczy Umysłu, gdy zostaną pokonani nie zostaje nam nic innego jak zniszczenie Niebieskiego gracza którym dowodzi nasz cel misji- Gavin Magnus który zostanie pokonany naszą potęgą i pomszczeni zostaną Ci którzy walczyli za Wielkie Arkana, pokój i rodaków choćby Generał Tharji a Solmyr odkupił swe błędy i zapisał nową historię…
 
Pamiętajcie by odwiedzać budowane w miastach Uniwersytety lub Seminaria ;)
 
Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić bohaterem:
  • Gildia Weteranów
  • Kamień Wiedzy
  • Obóz Najemników (3x)
 
Opracował: Loczek
michal1967
Nie wiem jak wygląda zakończenie "Ceny Pokoju".
Mam tarczę umysłu,miecz bogów ;polączonych dwóch graczy i co dalej?
23
Lip




Włącz odtwarzacz
Podoba Ci się ta strona?
Jest świetna!
Bardzo fajna
Zwykła strona
Nie za bardzo
Usunąć!
3.237.x.x
65.21.x.x
Odwiedza nas 0 użytkowników
oraz 2 gości. (Razem: 2)