Fabuła kampanii The Shadow of Death w Heroes III
♦ Opublikowany: 10.11.2010 o 20:36
♦ Czytany: 25421 razy
♦ Opracowany przez: Hathostet
 

Heroes III : Fabuła Kampanii "The Shadow of Death"

 

 

"Nowy Początek"

 

 

 

 


Scenariusz 1:
„Oczyścić granice” (Gem)

 

Trudno uwierzyć, że już tyle lat minęło od pokonania Archibalda i sprzymierzonych z nim nekromantów oraz zakończenia Wojny o Sukcesję. Od tamtych czasów moje życie jest koszmarem, pełnym potępionych duchów z całego Enroth. Mam tylko nadzieję, że moja dawna nauczycielka, Amanda, miała rację. Mam nadzieję, że podróż do Antagarichu uciszy duchy wojny.

 

Scenariusz 2: „Szukając amuletu” (Gem)

 

Spotkałam czarodzieja imieniem Sandro, który prowadzi badania związane ze zwalczaniem nekromancji. Pracuje nad stworzeniem magicznego amuletu, który utrzyma umarłych w ryzach, i chce zapłacić mi olbrzymią sumę w złocie za odnalezienie potrzebnych mu elementów. Uważa mnie chyba za jakąś najemniczkę.

 

Scenariusz 3: „Odzyskanie kaptura” (Gem)

 

Gdy przyniosłam Sandro Amulet Grabarza, dowiedziałam się, że najął też innego barbarzyńcę, Tareka, aby odszukał inny artefakt, Kaptur Wampira. Jednak Tarek od dłuższego czasu nie daje znaku życia i Sandro bardzo się o niego niepokoi. Osobiście przypuszczam, że Tarek dostał się w ręce bandytów, którzy przetrzymują go dla okupu w podziemnym więzieniu, w pobliżu granicy z Deyją.

 

Scenariusz 4: „Wyprawa po buty” (Gem)

 

Rozpoczęłam poszukiwanie ostatniego artefaktu, którego potrzebuje Sandro – Butów Trupa. W odróżnieniu od pozostałych artefaktów, mogą one znajdować się w samej Deyji, gdyż granice tego państwa wciąż są płynne. Jedno jest pewne: w okolicy kręci się kilku strażników granic Deyji i na pewno nie będą zachwyceni moim przybyciem. Zapowiada się ciężka walka, ale jest i o co walczyć. Nic wartościowego nie przychodzi bez walki.

 

Finałowa mowa Gem:

 

Sandro oszukał mnie! Ale dlaczego? Czemu uciekł z Butami Trupa, nie płacąc mi? Zatrzymał pieniądze dla siebie? Czy dał pozostałe artefakty Ethricowi? Z całą pewnością nie był agentem Deyji – oddziały umarłych, które zniszczyłam, aby zdobyć artefakty, były o wiele więcej warte niż moja zdobycz. To wszystko nie ma sensu! Muszę zaraz napisać do Ethrica, do Brakady i powiedzieć o wszystkim lordowi Fayette.

 

 

 



Opracowała: Hathostet


 

"Eliksir Życia"

 

 

 

 


Scenariusz 1:
„Egzamin” (Gelu)

 

Leśna Straż to oczy i uszy Erathii. Idziemy zawsze tam, gdzie najbardziej nas potrzebują, a są to zwykle miejsca, w które trudno dotrzeć zwykłym oddziałom bojowym. Jesteśmy duchami lasu, które widzą wszystko i niosą cichą śmierć jednym, niedostrzegalnym strzałem. Dobrze spisywałeś się podczas treningu, Gelu. Teraz przyszedł czas na ostateczny sprawdzian. Odbędzie się w małej kotlince obok Gaia’s Crest. Oczyść ten rejon z wrogów, aby umocnić swą pozycję w szeregach Leśnej Straży. Powodzenia.

 

Scenariusz 2: „Bandyci” (Gelu)

 

Plotki głoszą, że Pierścień Żywotności, najważniejszy składnik Eliksiru Życia, znajduje się w rejonie Shantanna na południu AvLee. W tej misji kluczową rolę gra czas: widziano jak Rycerz Śmierci spotkał się z bandytami, którzy od dawna terroryzują ten rejon. Sądzimy, że wynajął ich, by ubieli nas w poszukiwaniach.

 

Scenariusz 3: „Dolina Smoczych Panów” (Gelu)

 

Pierścień Życia, drugi składnik eliksiru, jest ukryty w dolinie Dagrond. Mieszka tam elficka szlachta, dysponująca wielką władzą. Owi elfowie są opiekunami kilku stad złotych i zielonych smoków. Ci Smoczy Panowie zawsze byli lojalni wobec AvLee, lecz obawiamy się, że jeden z nich został przekupiony przez nekromantów. Jeśli ten zdrajca dostanie pierścień przed tobą, stanie się zbyt potężnym przeciwnikiem.

 

Scenariusz 4: „Nocna kradzież” (Gelu)

 

Ostatni artefakt potrzebny do stworzenia Eliksiru Życia znajduje się w zmartwiałych rękach Władcy Wampirów, Vokiala. Mówi się, że Fiolka Żywej Krwi pozwala mu wyżywić się bez konieczności uciekania się do bardziej drastycznych sposobów pozyskiwania świeżej krwi. Można by rzec, że ten artefakt utrzymuje zło na wodzy, ale mimo to – musimy go zdobyć. Musisz odebrać fiolkę wampirowi. I pamiętaj, że nie każde zadanie należy wykonywać przy użyciu bezpośrednich środków. Mądrze wykorzystaj to, czego nauczyłeś się w czasie treningu. Bądź czujny.

 

Finałowa mowa Gelu:

 

Stworzyłem Eliksir Życia i ocaliłem AvLee przed nekromantami z Deyji, zasługując tym sobie na wysoką pozycję w Leśnej Straży. Mam nadzieję, że również w przyszłości będę miał zaszczyt bronić tej przepięknej krainy, którą tak bardzo pokochałem.

 

 

 



Opracowała: Hathostet


 

"Tnij i Siecz"

 

 

 

 


Scenariusz 1:
„Rozbijanie głów” (Crag Hack)

 

Widząc, jak gołymi rękoma wyrzucam z gospody bandę goblinów, czarownik imieniem Sandro zaprosił mnie do swojego stolika. Obiecał godziwą nagrodę za odnalezienie czegoś, co nazwał Czaszkowym Chełmem. Żeby zdobyć ten skarb trzeba będzie zapewne obciąć komuś głowę. Zapowiada się pyszna zabawa!

 

Scenariusz 2: „Czarna owca” (Crag Hack)

 

Wróciłem do tawerny, aby oddać Sandro ten paskudny hełm, którego tak bardzo pragnął. Teraz chce, bym przyniósł mu jakiś miecz należący do Rycerza Śmierci. Ponoć ten opancerzony chuderlak chowa się gdzieś na bagnach, więc będę musiał przedrzeć się przez mile błota, nim będę miał szansę wydrzeć miecz z jego zimnych, martwych rąk!

 

Scenariusz 3: „Żebra w dłoń” (Crag Hack)

 

Przyniosłem Sandro jego przeklęty miecz, a on zażądał, bym stanął do walki z jakimś nekromantą i odebrał mu coś, co ma być zbroją zrobioną z kości. Ha! Już ja mu te kości porachuję!

 

Scenariusz 4: „Cmentarna hiena” (Crag Hack)

 

Sandro każe mi znowu walczyć z nekromantami, tym razem o jakąś tarczę. Kolejni śmierdzący nieumarli do zgładzenia! To nie jest tak zabawne, jak mi się z początku wydawało. Grrr! Na szczęście to już ostatnia rzecz, którą muszę znaleźć nim ten chciwy czarownik wypłaci mi nagrodę.

 

Finałowa mowa Craga Hacka:

 

Oszukano mnie! Ten złodziej zabrał wszystkie artefakty i nie dał mi złamanego grosza! Niech ja tylko znajdę Sandro, a odrąbię mu ramiona i wepchnę je do jego kłamliwej gardzieli! Argggggh!

 

 

 



Opracowała: Hathostet


 

"Narodziny Barbarzyńcy"

 

 

 

 


Scenariusz 1:
„Ucieczka” (Yog)

 

Przez całe życie studiowałem magię pod nadzorem czarowników z Brakady, ponieważ tak chciała moja matka. Ale wreszcie odezwała się we mnie krew ojca, barbarzyńcy, i poczułem, że moje dłonie lepiej pasują do miecza, niźli do czarodziejskiego kostura. Los zdaje się mi sprzyjać, gdyż otrzymałem właśnie zaproszenie do armii księcia Winstona Boragusa z Krewlod. Przyszedł czas, by opuścić to miejsce, choć wiem, że moi dotychczasowi mentorzy nie pozwolą mi odejść bez walki.

 

Scenariusz 2: „Spotkanie” (Yog)

 

Odkąd uciekłem z Brakady, zadziwiająco często atakowały mnie oddziały należące do Krewlod. Nie wiem, czemu tak na mnie nastają, przecież zaprosił mnie sam książę! Muszę dotrzeć do stolicy, aby dowiedzieć się, dlaczego Winston Boragus i wszystkie jego siły zwróciły się przeciw mnie.

 

Scenariusz 3: „Trudne Początki” (Yog)

 

Gdy stanąłem przed Winstonem Boragusem, przyznał, że wysłał przeciw mnie armie Krewlodu – aby sprawdzić mą waleczność. Początkowo byłem na niego wściekły. Lecz książę przypomniał mi, że przecież sam pragnąłem walki. Spojrzawszy na sprawę z punktu widzenia barbarzyńcy, musiałem przyznać mu rację. Boragus przygotował specjalny test, by sprawdzić, czy jestem gotowy stanąć przeciw czarownikom z Brakady. Muszę wziąć magiczny miecz Anielskiego Przymierza, podzielić go na części i ukryć na ziemiach Tatalii, Erathii i Brakady.

 

Scenariusz 4: „Falor i Terwen” (Yog)

 

Oddałem pierwszy element miecza, chociaż z całych sił musiałem walczyć ze wszystkim, czego się do tej pory uczyłem jako czarownik. Teraz muszę znaleźć chatę jasnowidza, zwanego Falor, i oddać mu dwa kolejne elementy: Naszyjnik Boskiej Mocy i Tarczę Lwiej Odwagi. To nie będzie łatwe zadanie, gdyż Erathiańczycy nie przepadają za wielkimi armiami przemierzającymi ich terytorium.

 

Scenariusz 5: „Powrót do Brakady” (Yog)

 

Ostatni test Winstona Boragusa poprowadzi mnie z powrotem do Brakady – ojczyzny, którą porzuciłem. Mam odszukać parę o imionach Beleg i Orruk – oni mają otrzymać dwie najpotężniejsze części Anielskiego Sojuszu: Miecz Sprawiedliwości i Hełm Boskich Mocy. Biorąc pod uwagę, że na dobre zdecydowałem się porzucić magię, będzie to dość łatwe zadanie. Zdecydowanie trudniejsze będzie przedarcie się przez armie czarowników z Brakady, gdyż oni nie pogodzili się jeszcze z moim odejściem.

 


Finałowa mowa Yoga:

 

Zaliczyłem wszystkie sprawdziany księcia i udowodniłem, ze na zawsze porzuciłem magię. Dzięki temu zostałem zaakceptowany w hordzie barbarzyńców! Matka z pewnością będzie rozczarowana, ale moja nowa krewlodzka rodzina przyjęła mnie gorąco i kusi obietnicami wielu przyszłych przygód!

 

 

 



Opracowała: Hathostet


 

"Bunt Nekromanty"

 

 



 

 

Scenariusz 1: „Cel” (Sandro)

 

Wygląda na to, że Ethric, mój dawny pan, wreszcie mnie wyśledził. Nie uszczęśliwiło go zbytnio odkrycie, że stałem się nekromantą i chce zmazać tę plamę na swoim honorze. Ethric nie jest głupcem. Poinformował o moim ukryciu tych, którzy potrafią mnie powstrzymać. Ale to nie ma znaczenia. Pokonam wszystkich głupców, upokorzę mego pana i podążę ku Deyji, gdzie potrafią docenić moje talenty.

 


Scenariusz 2:
„Mistrz” (Sandro)

 

Ethric nie chce się poddać, ale znalazłem sojusznika. To Vidomina, młoda czarodziejka, która ma aspiracje, by zostać nekromantką. Póki co, może być użyteczna, ale gdy pokonamy Ethrica i znajdziemy się bezpiecznie w Deyji, nasze drogi będą musiały się rozejść.

 

Scenariusz 3: „Finneas Vilmar” (Sandro)

 

W drodze do Deyji, spotkałem Finneasa Vilmara, ambitnego, lecz nieco przygłupiego nekromantę. Ma tu kilka zamków i próbuje rozszerzyć zasięg swej władzy. Dzięki mojej sile perswazji osiągnie pozycję, której pożąda. Oczywiście, to ja będę wydawał rozkazy jego ustami.

 

Scenariusz 4: „Książę Alarice” (Sandro)

 

Wkrótce książę Alarice na stałe zawita pośród umarłych. Nasze plany przebiegają pomyślnie i przygotowujemy się do rozpoczęcia ataku. Finneas nie zgadza się z moją taktyką, ale wiem, że jego pomysły doprowadzą nas do pewnej śmierci. Jest tylko kwestią czasu, nim pozna swój błąd i przyjmie moje wskazówki. Niedługo zda sobie sprawę, że bez mojej pomocy nie zajdzie daleko.

 

Finałowa mowa Sandro:

 

Nasz plan okazał się wyśmienity! Fortuna nam sprzyja. Król jest pod wrażeniem oszałamiającego pokazu mocy i umiejętności Finneasa. Wkrótce poza też w całości mój zamysł. A wówczas będzie dla niego za późno.

 

 

 



Opracowała: Hathostet


 

"Nieświęte Przymierze"

 

 

Scenariusz 1: „Żniwa” (Yog)

 

Na pierwszy rzut oka widać tu działalność nekromanty. Chłopi zamieszkujący te ziemie zostali zamienieni w chodzące zwłoki. Lecz żaden z panów i możnowładców nie pofatygował się, by położyć kres tej ohydzie! Ja podejmę się tego zadania!

 

Scenariusz 2: „Legionista” (Crag Hack)

 

W drodze do krewnych mieszkających w Erathii, przejeżdżałem przez pewną niepozorną wioskę. Przechowywany w niej artefakt, Głowa Legionisty, został skradziony. Wójt pragnie odzyskać tę, jak i pozostałe części – wszystkie, które zdołam mu przynieść. Tego właśnie potrzebowałem, by podnieść się na duchu – trochę rozrywki.

 

Scenariusz 3: „ Poszukiwanie zabójcy” (Gelu)

 

Tego ranka dowiedziałem się, że Lord Falorel nie żyje. Został otruty. To, co odkryto w kilka chwil później, wstrząsnęło całym AvLee. Falorel był wampirem udającym szlachetnie urodzonego, elfiego rycerza. Muszę odkryć, kto go otruł i jak to się stało, że zyskał w AvLee tak wysoką pozycję.

 

Scenariusz 4: „Wieczysty spokój” (Gem)

 

Gdy dotarłam do siedziby lorda Fayette, by opowiedzieć mu o oszustwie Sandro, dowiedziałam się, że gdy ja poszukiwałam butów, lord wyruszył z misją do Deyji i do tej pory nie wrócił. Zaczęłam więc go szukać i odkryłam, że jego misja przybrała fatalny obrót. Został zabity przez nekromantę i…wskrzeszony jako Rycerz Śmierci! Klątwa na głowę wszystkich nekromantów! Pozostała tylko ostatnia przysługa, jaką mogę oddać memu panu. Dopilnuję, by jego dusza znalazła wieczny spoczynek, niszcząc nieumarłe ciało przywiązujące ją do tego świata. Tyle przynajmniej jestem mu winna.

 

 

 

 


Scenariusz 5:
„Odkrywanie tajemnic” (Yog)

 

Obaj byliśmy zadowoleni ze spotkania w tym obcym dla nas, barbarzyńców, kraju. Obaj tropiliśmy nekromantów, przy czym osobiście nie mogę pojąć, dlaczego ich działania pozostały niezauważone przez władców Erathii. Crag nie był bynajmniej zainteresowany wyjaśnieniem tej zagadki, póki nie wspomniałem o czekającej nas niechybnie chwalebnej bitwie. To zawsze działa na typ barbarzyńców, a Crag jest barbarzyńcą z krwi i kości.

 

Scenariusz 6: „Mściciele” (Gelu)

 

Kilka dni temu zgromadzenie starszyzny AvLee wysłało mnie i Gem z zadaniem pomszczenia śmierci Lorda Falorela, Lorda Fayette, Smoczych Panów i pozostałych ofiar nekromantów. Już na granicy natrafiliśmy na tę…okropną scenę. Władcy Deyji muszą zostać zgładzeni, nim cała ludność AvLee zasili ich odrażającą armię.

 

Scenariusz 7: „Gniew Sandro” (Sandro)

 

Czterech równie dzielnych co nierozsądnych bohaterów wkroczyło n teren mojego królestwa. Połączywszy swe siły, próbowali powstrzymać mnie przed zajęciem Erathii i AvLee. Ich najazd jest mi bardzo na rękę, gdyż moja armia nieumarłych wciąż potrzebuje nowych rekrutów. Oni też dołączą wkrótce do jej szeregów i zapłacą za pychę swymi nieśmiertelnymi duszami.

 

Scenariusz 8: „Inwazja” (Sandro)

 

Wyparcie z Deyji oddziałów AvLee, Erathii i Krewlod było łatwym zadaniem, w przeciwieństwie do przeprowadzenia inwazji. Aby prowadzić ofensywę, nie odsłaniając przy tym żadnej granicy, musimy atakować jednocześnie na obu frontach. Raz jeszcze Finneas chce, bym zajął się sprawą osobiście. Jego wiara w moje zdolności, jest ujmująca, ale nawet marionetkowy król musi kiedyś nauczyć się wydawać rozkazy, jeśli ma być poręcznym narzędziem.

 

 

 

 


Scenariusz 9:
„Próby poszukiwań” (Gelu)

 

Znam dobrze ten rejon. Lordowie, którzy go kontrolują, są lojalni wobec Erathii, ale tylko wówczas, gdy jest im to na rękę. Musimy być ostrożni, gdyż to groźni przeciwnicy i dobrze umocnieni. Lecz jeśli mamy odnaleźć części Anielskiego Sojuszu, być może będziemy zmuszeni „nakłonić” ich do pomocy.

 

Scenariusz 10: „Bracia barbarzyńcy” (Yog)

 

Crag i ja przeszukiwaliśmy sporne tereny pomiędzy granicami Erathii i Krewlod, aby znaleźć trzech braci barbarzyńców, z których każdy ma po jednym z poszukiwanych przez nas artefaktów. Otrzymaliśmy ostrzeżenie, że bracia nie ufają sobie nawzajem, a tym bardziej obcym. Nie oddadzą artefaktów bez walki. A walka to coś, co my, barbarzyńcy, umiemy najlepiej.

 

Scenariusz 11: „Unia” (Gem)

 

Odnaleźliśmy elementy Anielskiego Sojuszu, lecz Sandro dowiedział się o naszych poczynaniach i zablokował nam drogę. Jego potężna armia oddzieliła nas od siebie. Musimy przedrzeć się przez siły nekromanty i spotkać się w jakimś miejscu. Gdy połączymy elementy Anielskiego Sojuszu, pokonamy Sandro. Jeśli nam się nie powiedzie, Sandro zawładnie całym Antagarichem.

 

Scenariusz 12: „Upadek Sandro” (Gem)

 

Zastaliśmy nekromantę w jego siedzibie. Nadszedł czas zemsty, ale musimy działać bardzo ostrożnie. Sandro ściąga posiłki z całej Deyji. Biorąc pod uwagę powolność nieumarłych, przybędą tu dopiero za cztery miesiące. Lecz jeśli do tego czasu nie pokonamy Sandro, stanie się on władcą całego Antagarichu. Drżę na samą myśl o tym. Nie możemy zawieść.

 

Zakończenie (Yog):

 

Poznawszy niszczycielską moc tych artefaktów, postanowiliśmy podzielić je na mniej potężne elementy i rozproszyć po całym Antagarichu. Co do nas, również się rozdzielimy, aby łatwiej zapomnieć o katastrofie, której historia pewnie nawet nie odnotuje.

 

 

 




Opracowała: Hathostet

lordsandro
czy ma ktos zamiar dorobić "Ulotną moc"?
26
Lis




Włącz odtwarzacz
Podoba Ci się ta strona?
Jest świetna!
Bardzo fajna
Zwykła strona
Nie za bardzo
Usunąć!
18.97.x.x
109.173.x.x
217.113.x.x
185.191.x.x
31.186.x.x
87.250.x.x
213.180.x.x
217.113.x.x
Odwiedza nas 0 użytkowników
oraz 8 gości. (Razem: 8)