Magia Chaosu w Heroes IV
♦ Opublikowany: 30.10.2010 o 17:22
♦ Czytany: 16727 razy
♦ Opracowany przez: jareQ
Opis szkoły magii Chaosu w Heroes of Might and Magic IV.

Magia Chaosu to głównie zaklęcia ofensywne (przynajmniej te są najbardziej efektowne), ale znajdziemy tu także kilka niezgorszych błogosławieąstw i klątw. Na szczególną uwagę zasługuje zaklęcie Pech, które znacznie podnosi śmiertelność wrogich oddziałów. Jeżeli mamy grupową wersję, świetnym pomysłem jest rzucenie tego zaklęcia w pierwszej kolejności. Najlepszym błogosławieąstwem jest zapewne Koci refleks, a także Grupowe Pierwsze uderzenie. To pierwsze sprawia, że hydra może się stać równie silna jak czarny smok (trzeba tylko ją przyspieszyć), drugie natomiast pozwala łatwo zniwelować straty na prostszych bitwach.

Następnym zaklęciem wartym uwagi jest Żądza krwi, a w szczególności ta grupowa. Można stosować różnorakie kombinacje błogosławieąstw i klątw, np. Grupowy pech i Krwawy szał, co pozwoli nam wygrać bitwę nawet z silniejszym przeciwnikiem.

Zaklęcia ofensywne magii Chaosu są zdecydowanie najlepsze w grze. Począwszy od jakichś badziewnych iskierek, poprzez kule ognia, na Dezintegracji skoączywszy. Ta ostatnia robi z wrogie dokładnie to, co sugeruje jej nazwa, choć niełatwo ją zdobyć (stosunkowo rzadko zdarza się w gildiach). Innym zaklęciem piątego poziomu jest Armageddon – idealny wybór dla samotnego bohatera, lub podróżującego z armią odporną na ogieą (czarne smoki, ifryty). Na inne bitwy zdecydowanie bardziej przydaje się Seria błyskawic. Ogólnie rzecz biorąc, czarownik nie ma prawa się nudzić na polu bitwy.




POZIOM I
  • zwiększa obrażenia zadawane przez sojuszniczą jednostkę
  • moc: +25% obrażeń
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 2 pkt. many
Żądza krwi
  • sprawia, że sojusznicza jednostka dodaje do każdego ataku niewielkie obrażenia od ognia, zależne od poziomu rzucającego
  • obrażenia: 11 + 1/poziom
  • typ: błogosławieństwo/ofensywne
  • koszt: 2 pkt. many
Ognista aura
  • zadaje niewielkie obrażenia od magii zależne od poziomu bohatera
  • obrażenia: 33 + 3/poziom
  • typ: ofensywne
  • koszt: 2 pkt. many
Magiczna strzała
  • zwiększa szybkość i inicjatywę sojuszniczej jednostki
  • moc: +3 punkty
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 2 pkt. many
Przyspieszenie
  • jednostka pod wpływem tego zaklęcia zadaje zwiększone obrażenie jednostkom czwartego poziomu
  • moc: +50% obrażeń
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 2 pkt. many
Zabójca
  • powoduje wybuch magicznych ogników zadając obrażenia jednostkom stojącym przed rzucającym. Zaklęcie wymaga podejścia do wrogiej jednostki, ale nie powoduje kontrataku
  • obrażenia: 22 + 2/poziom
  • typ: ofensywne
  • koszt: 2 pkt. many
Iskry
POZIOM II
  • silny, magiczny atak ogniem
  • obrażenia: 55 + 5/poziom
  • typ: ofensywne
  • koszt: 3 pkt. many
Ognisty pocisk
  • zaklęta jednostka traci swoją następną turę. Nie działa na nieumarłych, mechanicznych i żywiołaki
  • typ: klątwa
  • koszt: 3 pkt. many
Zamęt
  • zaklęcie zadaje obrażenia wrogiemu magowi za każdy wykorzystany przez niego punkt many
  • typ: klątwa
  • koszt: 3 pkt. many
Kajdany magii
  • zmniejsza szczęście wrogiej jednostki do minimalnego poziomu, czyli -10
  • typ: klątwa
  • koszt: 3 pkt. many
Pech
  • zmniejsza koszt wszystkich zaklęć na polu bitwy (zarówno sojuszniczych, jak i wrogich)
  • moc: -2 pkt. many
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 3 pkt. many
Zawirowanie many
  • jednostka pod wpływem tego zaklęcia zyskuje zdolność Pierwszego Uderzenia
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 3 pkt. many
Pierwsze uderzenie
POZIOM III
  • zwiększa obrażenia wszystkich sojuszniczych jednostek
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 5 pkt. many
Krwawy szał
  • zadaje obrażenia wszystkim jednostko znajdującym się na obszarze 3 x 3 pola
  • obrażenia: 52 + 5/poziom
  • typ: ofensywne
  • koszt: 5 pkt. many
Kula ognia
  • podobne do kuli ognia, ale omija jednostkę znajdującą się w środku kręgu
  • obrażenia: 52 + 5/poziom
  • typ: ofensywne
  • koszt: 5 pkt. many
Ognisty krąg
  • zadaje pojedynczej jednostce ciężkie obrażenia
  • obrażenia: 92 + 8/poziom
  • typ: ofensywne
  • koszt: 5 pkt. many
Błyskawica
  • zwiększa obrażenia zadawane jednostkom 4-go poziomu przez wszystkie sojusznicze oddziały
  • moc: +50% obrażeń
  • typ: błosgosławieństwo
  • koszt: 5 pkt. many
Grupowy Zabójca
  • jednostka pod wpływem tego zaklęcia odbija rzucone na nią wrogie zaklęcia (ofensywne z siłą 50% pierwotnych obrażeą). Zaklęcie nie neguje jednak negatwynego działania czaru
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 5 pkt. many
Magiczne lustro
POZIOM IV
  • jednostka pod wpływem tego zaklęcia zyskuje dodatkowy atak
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 8 pkt. many
Koci refleks
  • zadaje wrogiej jednostce cięzkie obrażenia, rozrywając ją na strzępy
  • obrażenia: 158 + 14/poziom
  • typ: ofensywne
  • koszt: 8 pkt. many
Implozja
  • zaklęcie to powoduje stratę kolejki u wszystich jednostek na obszarze 3 x 3 pola. Nie działa na jednostki mechaniczne, nieumarłe ani żywiołaki
  • typ: klątwa
  • koszt: 8 pkt. many
Chmura zamętu
  • zmniejsza szczęście wszystkich wrogich jednostek do minimalnej wartości, czyli -10
  • typ: klątwa
  • koszt: 8 pkt. many
Implozja
  • wyposaża wszystkie sojusznicze oddziały w zdolność Pierwsze Uderzenie
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 8 pkt. many
Grupowe Pierwsze uderzenie
  • zadaje obrażenia od ognia wszystkim wrogim jednostkom znajdującym się na obszarze 5 x 5 pól.
  • obrażenia: 70 + 6/poziom
  • typ: ofensywne
  • koszt: 8 pkt. many
Inferno
POZIOM V
  • błyskawica uderza w wybraną jednostkę, a nastepnie przeskuje na kolejne cztery wrogie jednostki. Za każdym razem zadaje o połowę obrażeą mniej
  • obrażenia: 176 + 14/poziom
  • typ: ofensywne
  • koszt: 12 pkt. many
Seria błyskawic
  • zadaje obrażenia od ognia wszystkim jednostkom na polu bitwy, z wyłączeniem rzucającego
  • obrażenia: 88 + 8/poziom
  • typ: ofensywne
  • koszt: 12 pkt. many
Armageddon
  • po prostu masakruje. Zabitych przez to zaklęcie stworzeą nie można w żaden sposób przywrócić do życia. Gdy oddział zostanie całkowicie zniszczony tym zaklęciem, zwłoki znikną
  • typ: ofensywne
  • obrażenia: 242 + 22/poziom
  • koszt: 12 pkt. many
Dezintegracja
Tagi Tagi: Chaos Heroes IV Magia
KILLER1990
Naprawdę mocne czary, seria błyskawic, kula ognia,implozja, magiczne zwierciadło, ognisty krąg ,ognista aura
09
Cze
tomosz
szkodaże tylko oni mogą posługiwac się magią ofensywną strasznie ciężko jest pokonać czarownika z lv powyżej 10
14
Paź




Włącz odtwarzacz
Jak oceniasz "Trial by Fire" - nowy dodatek do Heroes VII?
Świetny
Dobry
Przeciętny
Słaby
Nieporozumienie
Zaloguj lub Zarejestruj się aby wysyłać wiadomości.
23.20.x.x
83.21.x.x
46.105.x.x
101.24.x.x
68.180.x.x
37.47.x.x
89.145.x.x
157.55.x.x
217.182.x.x
83.5.x.x
194.33.x.x
89.145.x.x
83.24.x.x
54.82.x.x
106.114.x.x
46.229.x.x
MSN spider
MSN spider
Odwiedza nas 0 użytkowników
oraz 18 gości. (Razem: 18)