Poradnik kampanii I - Dylemat Freydy w Heroes V Kuźnia Przeznaczenia
♦ Opublikowany: 07.10.2010 o 01:15
♦ Czytany: 66525 razy
♦ Opracowany przez: jareQ
 

Kampania "Dylemat Freydy" w Heroes of Might and Magic V - Kuźnia Przeznaczenia

 

Misja Pierwsza: Rebelianci

 

Cele misji:

 

  • Zniszcz obozowisko rebeliantów Lorda Caldwella
  • Zniszcz obozowisko rebeliantów arcybiskupa Randalla
  • Freyda i Laszlo muszą przeżyć
  • Wyprowadź oddziały przystani z okrążenia
Cele poboczne:
  • Druidzi elficcy
  • Przejmij wszystkie chatki wieśniaków
  • Wyeliminuj wszystkie jednostki rebeliantów

Witaj w pierwszej misji Kuźni Przeznaczenia. Zaczynasz na południowym wschodzie mapy(1). Udaj się traktem na północ, zabijając wszystkie jednostki przystani oraz zajmując osady chłopów, łuczników, zbrojnych i zamki przystani. Gdy dojdziesz do skrzyżowania dróg,  udaj się  Freydą do (2), którego wejścia strzegą enty, zaś Laszlo do jasnowidza (5). Gdy uratujesz nowe jednostki przystani a Laszlem wykonasz misję, idź  zabić Randalla(3). Następnie przejdź drogą na północy (na wchód od obozowiska) i pozajmuj chatki chłopów. Teraz zniszcz Lorda Caldwella. Na tym zakończy się ta misja.




 

Misja Druga: Podejrzenie

 

Cele misji:

 

  • Zniszcz wszystkie chłopskie chatki
  • Wyeliminuj miasta rebeliantów
  • Freyda i Laszlo muszą przeżyć
Cele poboczne:
  • Uratuj niewinnych chłopów

Misje zaczynasz na południowym zachodzie(1). Udaj się drogą na północ. Dojdź do pierwszego zamku i zniszcz go(2). Następnie odbij w prawo i na południe, by zburzuyć kolejny zamek(3). Po drodze zabijaj jednostki przystani i zbieraj czerwonych chłopów oraz inne czerwone jednostki. W (7) masz możliwość pozyskania kuszników oraz ulepszyć swoje dotychczasowe jednostki. Teraz udaj się na główny szlak. Gdy dojdzie do rozwidlenia, udaj się w lewo, paląc przy okazji chatki chłopów. Skręć znów w lewo i spal zamek(4), a następnie znów na północ, by spalić chatkę. Wróć do pierwszego rozwidlenia i odbij w prawo tym razem. Przejdź przez most i idź dalej tą samą drogą, aż dojdziesz do ostatniego już zamku(5). Po spaleniu go udaj się na południe do (6). Spal, co sie da, a gdy to nastąpi, stoczysz banalną walkę z demonami. Misja druga zakończyła się sukcesem.

 

Misja Trzecia: Duncan

 

Cele misji:

 

  • Zdobądź wszystkie miasta rebeliantów
  • Pojmij Duncana
  • Freyda musi przeżyć
Zaczynasz na południowym wschodzie(1). Masz do zdobycia 3 zamki i sporo kopalni. Zacznij od miasta na środku mapy(2). Gdy je zdobędziesz, dołączy do ciebie grupka inkwizytorów. Zajmij kopalnie dookoła. W każdej pozostaw straż. Napiszę, jak obsadzać kopalnie - 30 chłopów, 10 fanatyków, 10 kuszników. Nie muszą być razem w jednej. Wystarczy jednej kopalni dać po jednej jednostce. Jednostki z siedlisk najlepiej również dawać na ochronę kopalni. Teraz udaj się na północny wschód(3). Tu również zdobądź miasto i kopalnie, a te potem obstaw garnizonem. Tu dołączą do ciebie paladyni. Teraz rusz na południowy zachód do ostatniego miasta(4). Uczyń z niego swoją stolice. To w nim zdobądź najwyższy poziom miasta i pozyskuj jednostki. Kopalnie dookoła obsadź ludźmi. Teraz zejdź do podziemi i podbij kopalnie złota. Jest ona bliżej wejścia na północy mapy. Gdy zdobędziesz mniej więcej 15 czempionów rusz na zamek Duncana(5), pokonując wcześniej garnizon(6). Nie zapomnij również w swoim zamku przeszkolić chłopów na kuszników. Bardziej sie przydadzą. Walka nie będzie trudna. Gdy ją wygrasz ,pojawi się film i komunikat obwieszczający zakończenie misi trzeciej.

 

Misja Czwarta: Negocjacje

 

Cele misji:

 

  • Porozmawiaj z garnizonem krasnoludzkim
  • Spełnij żądania krasnoludów
  • Freyda musi przeżyć
  • Dotrzyj do Tor Hrall
  • Opuść terytorium krasnoludów
  • Zbieraj zasoby by spełnić wymagania klucznika
Cele poboczne:
  • Znajdź nagolenniki Kranoludzkich królów
  • Zajmij się Hydrą
  • Wyeliminuj rebeliantów

Zaczynasz na południowym zachodzie(1). Rozejrzyj się po okolicy w celu pozyskania kopalni oraz nowych jednostek przystani. Zgarnij je do swojej armii oraz zajmij kopalnie i udaj się do garnizonu(2). Następnie uzbieraj armię i rusz na zamek wroga(3). Zdobądź kopalnie dookoła niego i zdobądź armię (jako zapłatę dla garnizonu), jaką podają w celach misji. Gdy ją uzbierasz, udaj się przez garnizon prosto do Tor Hrall- miasta granicznego krasnoludów(4). Po niestety nieudanych negocjacja przerwanych przez niekompetentnego Laszlo, musisz uciec z krainy(8). W tym wypadku pozostaje ci ucieczka krętą drogą i zbieranie armie przystanii (normalnej). Od zamku krasnali udaj się do portalu(9). Potem zdobądź nagolenniki koło skarbca krasnoludów. Następnie pokonaj wilki na południe od tego miejsca. Gdy sie z nimi uporasz, idź na południe, a następnie podążaj drogą cały czas. Zbieraj armię. Gdy dojdziesz do miejsca, gdzie droga zakręca (miejsce dalej niż za feniksami), znajdź obrońce. Pogadaj z nim i udaj się zabić hydrę. W nagrodę wchodząc do kopalni możesz używać jej i jej odpowiednika do teleportacji (5 i 6). Wyjdź na główną drogę i rusz na południe. Gdy dojdziesz do klucznika, odwiedź go. Zbierz surowce i kup klucz. Cofnij się do rozwidlenia i skręć w prawo. Idź dalej drogą, zbierając jednostki. Gdy dojdziesz do smoków, pokonaj je. Następnie przejdź przez garnizon, zejdź do podziemi i podejdź do portalu. Tak oto zakończyłeś misję.

 

Misja Piąta: Wybór

 

Cele misji:

 

  • Przejmij kontrole nad miastem portowym i udaj się do Talonguard
  • Freyda musi przeżyć
  • Duncan musi przeżyć
  • Uwolnij Duncana
To zdecydowanie najdłuższa, najnudniejsza i najcięższa misja w całej kampanii. Zaczynasz w (1). Idź na wschód i zdobądź zamek. Następnie zejdź do podziemi i idź cały czas drogą, aż znajdziesz wyjście na powierzchnię. Wejdź w nie i przygotuj się na walkę z Klausem. Pokonaj go i rusz na pierwszy zamek(2). Kup sobie paru bohaterów, by zwiedzali teren a Freydą zdobywaj okoliczne kopalnie i siedliska. W miarę szybko zdobądź posterunki wojskowe gdyż tylko z nich możesz brać anioły. Po upływie 2 miesięcy rusz uratować Duncana(3). Niech on wróci do zamku a Freyda niech penetruje okolice. Podczas gdy uciążliwi będą bohaterowie czerwonego gracza. Jedyną zaletą ich armii nie jest jej wielkość a balista która jest naprawdę bardzo mocna. Może zrobić z twojego wojska armię partyzantów zamiast armii ofensywnej. Ulepszaj wszystkie cztery(4,5 - nowe zamki) zamki jak tylko sie da. Zgromadź armię i daj ją Freydzie. Tak wzmocniona niech ruszy na garnizon miasta portowego(7). Gracz czerwony ma jeszcze jeden zamek(6) ale jego nie musisz mieć. Gdy przebrniesz przez garnizon w którym walka nie sprawi trudności mimo wielkiej armii rusz na zamek. Pokonaj straż i uzupełnij armię gdy masz jej niedobór. Zbuduj stocznie a w niej statek. Wsiądź do niego i przygotuj się na łatwą walkę końcową. Po niej standardowo film i koniec misji. Nie rozpisałem sie w tej misji bo w sumie nie ma tu żadnych większych zmagań poza walką.

Autor: Khaziu

Korekta: Sylath
kuba1111
pszeszłem całom kamanie dylemata freydy bunt wulstwana i w zadaniu ylala i jestem w ostatniej misji
03
Gru
findan2011
ja też
nie mogę podbić miasta
18
Lut
mateo2000
ja nie moge pokonać garnizonu a jak już pokonam to jestem słaby i w mieśćie przegrywam
06
Mar
qzia
pewnie mnie wezmieci za jakiegos amatora, ale nie moge przejsc misji 4. Negocjacja. Jak mam niby zdobyć te nagolenniki, skoro prawie nie mam armii, bo zeby przejsc przez garnizon musze miec malą armię. Prawie nie mam armi. POMÓŻCIE
15
Paź
Fan Heroesa V
Wszystko jest dokładnie opisane...Przypomnę tylkoże w 4 misji nie ma mowy o pokonywaniu olbrzymich garnizonów,do portalu na wschodzie mapy i praktycznie cały czas prosto...Dylemat Freydy bardzo łatwa i dość nudna kampaniaSmile
04
Lis
spell781
W ostatniej misji lepiej zdobyc jeden czerwonych zamkow bo mozna w nim rekrutowac anioly:-)
26
Gru
heroes5mag
LoL tylko trzy misje
23
Lip
heroes5mag
sory pomyliło mi się
23
Lip
heroes pro koks
Dzlemat freydy 5 misja. Latwo przejsc nie bac sie garnizonow bo w walce cieniuja tzlko jak sie bijesz z garnizonem to na hardcora gryfami i paldynami
10
Paź
heroes pro koks
Zrobilem tak jak spell781 oplaca sie
10
Paź
elf z irolan
W piątej misji zalecam jednak zająć miasto czerwone na zachodzie od razu [ ja zająłem je jeszcze przed wykończeniem rebeliantów ] pozbierałem wielką armię i uwolniłem duncana, on rozjechał całą krainę z zasobów i zrobił poziom, rozbudowałem wszystkie miasta i ogromną armię dałem Freydzie [ na przykład - miałem 40 Archaniołów ] , polecam jak najszybciej wykończyć upadłe anioły, potem kuszników i rozbić resztę
Zająć miasto i stoczyć bitwę ostateczną, Jedyne co mi się problem dało na początku to jeden wrogi bohater z balistą... wielkim trudem go 4 razy pokonałem [ cały czas uciekał ] dopiero zablokowałem bramy 2 bohaterami z armią i zacząłem wspomniane wyżej działania
26
Sie
Joshel
Jak i poprzednicy radzę przejąć miasto przeciwnika. Co się zaś tyczy Andreja z silną balistą uciekającego z pola bitwy, zawsze można użyć zdobytych na Klausie kajdan. Jest jeszcze jeden sposób- mianowicie, wystarczy postawić jednego bohatera z niezbyt dużą armią tuż przy garnizonie - wtedy wróg nie powinien wychodzić z miasta.
15
Lis
Joshel
Jak i poprzednicy radzę przejąć miasto przeciwnika. Co się zaś tyczy Andreja z silną balistą uciekającego z pola bitwy, zawsze można użyć zdobytych na Klausie kajdan. Jest jeszcze jeden sposób- mianowicie, wystarczy postawić jednego bohatera z niezbyt dużą armią tuż przy garnizonie - wtedy wróg nie powinien wychodzić z miasta.
15
Lis
Joshel
Jak i poprzednicy radzę przejąć miasto przeciwnika. Co się zaś tyczy Andreja z silną balistą uciekającego z pola bitwy, zawsze można użyć zdobytych na Klausie kajdan. Jest jeszcze jeden sposób- mianowicie, wystarczy postawić jednego bohatera z niezbyt dużą armią tuż przy garnizonie - wtedy wróg nie powinien wychodzić z miasta.
15
Lis
spell781
Ostatnia misja Freydy jest bardzo łatwa. Wystarczy tylko odpowiednia technika:
- po zajęciu pierwszego miasta (2) zrekrutować sobie 2-3 bohaterów (najlepiej przystani, bo dają jednostki) i wysłać ich na zwiadyżeby zajmowały farmy/budynki rekrutacyjne i odsłaniały mapę
- możliwie szybko rozbudowywać pierwsze miasto, tak by móc rekrutować podstawowe jednostki
- zdobyć budynki posterunki wojskowe (2 sztuki) by móc tygodniowo rekrutować 2 anioły
- pilnować z której strony nadchodzi przeciwnik (potrzebna odsłonięta mapa), tak by go utłuc zanim dojdzie do zamku/pozabiera budynki
- zapolować na Andreasa (największe zagrożenie)
- zdobyć czerwony zamek (6) i tak jak w przypadku zamku pierwszego rozbudować go tak, by mógł rekrutować podstawowe jednostki (koniecznie ołtarz światła)
- zdobyć zamki rebeliantów (4,5) i też rozbudować by rekrutowały podstawowe jednostki
- rozbudować sobie jeden zamek by mógł ulepszać jednostki na "drugi poziom" i przesyłać z innych zamków jednostki karawanami do ulepszeń
- ganiać bohaterami z zamków na fort obok więzienia Duncanażeby awansować anioły
- rozwalić garnizon
- rozwalić zamek
- wypłynąć i bez problemu pokonać przeciwnika

Jest do dość czasochłonne i na pewno da się to przejść bez gromadzenia potężnej armii, jednak ten sposób pozwala na bezproblemowe i przyjemne przejście tej misji Smile
28
Lip




Włącz odtwarzacz
Podoba Ci się ta strona?
Jest świetna!
Bardzo fajna
Zwykła strona
Nie za bardzo
Usunąć!
54.235.x.x
3.235.x.x
54.225.x.x
195.177.x.x
78.159.x.x
95.108.x.x
54.227.x.x
3.239.x.x
44.206.x.x
34.237.x.x
44.221.x.x
MSN spider
Odwiedza nas 0 użytkowników
oraz 12 gości. (Razem: 12)