Bohaterka Anwen i jej rozwój w Heroes V
♦ Opublikowany: 07.10.2010 o 00:18
♦ Czytany: 19921 razy
♦ Opracowany przez: jareQ
 

Anwen

Biografia:„Anwen broni lasów, flory i fauny z zaangażowaniem godnym podziwu, nawet jak na elfickie standardy[…]”. Zaangażowanie godne podziwu – biada wrogom, gdy elfickimi oddziałami dowodzi właśnie ona. I już wiadomo, że nie jest to bohaterka skupiająca się na czekaniu aż wróg zrobi pierwszy ruch. Zaangażowanie połączone z doświadczeniem to zabójcza broń.

Zdolność specjalna – wszystkie istoty Sylvanu pod dowództwem bohatera zadają ulubionemu przeciwnikowi o 2% większe obrażenia za każdy poziom bohatera. 2% może się wydawać niewielkim plusem, lecz jeśli pomnożymy je przez poziom bohatera, który średnio osiągamy na danej mapie (ja na mapach 1vs1 średnio osiągałem około 18-20 poziom), to dostajemy około +40%. A to już dużo. Dodając do tego szczęście (+100%) i atak w ulubionego wroga (+100%) czy Ekspercki atak (+15%), to mamy już naprawdę mocny cios. Szanse na to, że cios w ulubionego wroga się powiedzie to 40%, lecz możemy je zwiększyć do 50% zdolnością Poznaj wroga swego. A ta zdolność jeśli komuś się przyda, to właśnie Anwen. Niestety – zdolność ta jest efektywna dopiero bardzo późno w walce z herosem wroga.


Zdolność początkowa czyli Obrona i Ochrona (zmniejsza o 15% obrażenia, jakie nasze jednostki mogą otrzymać od magii). Obrona może wydawać się najmniej odpowiednią zdolnością dla bohaterki nastawionej na atak. Ale cóż – walki nie da się zakończyć w 1 turę (no da się, ale raczej rzadko) i nasze jednostki muszą sobie później radzić. Bezpośrednio po Ochronie jest Odporność (+2 do obrony) – obrona zawsze się przyda. Do wyboru w „dziale” obrony mamy jeszcze Witalność i Unik. Witalność – sama w sobie ciekawa, bo podnosi żywotność jednostek niskich poziomów. Po niej są Moc wytrzymałości (daje czar grupowa wytrzymałość na poziomie zaawansowanym) i Utrzymanie pozycji. Ta druga opcja zdaje się raczej niezbyt ciekawym pomysłem – bohater raczej nastawiony na atak (ma do tego świetne predyspozycje), a my będziemy stać i czekać na wroga? Raczej marny pomysł. Moc wytrzymałości – jak kto lubi. Zdolność dobra o ile nie ma się w planach Magii światła, w której również można otrzymać ten czar. Kolejna opcja – Unik i Ostatni bastion. Bardzo miła kombinacja. Ostatni bastion jest bardzo przydatną umiejętnością. Przeciwnik myśli, że już zabił naszą jednostkę, a tu klops. Jednostka żyje, a my zyskujemy cenne tury.


Mściciel


Zdolność absolutnie konieczna dla Anwen. Wszystko co z Mścicielem związane powinno nas interesować (może poza Bezbłędnym strzałem). Jeśli jest możliwość kupienia/zdobycia Wisiora mistrzostwa, to koniecznie! 4 ulubionych wrogów to już ogromna zaliczka przed startem walki. A poza tym Impregnowana strzała i Deszcz strzał, o których pisałem już kilka razy.
Dalsza część rozwoju bohatera, czyli reszta zdolności. Skoro Mściciel jest tak ważny dla Anwen i ma ona plus do obrażeń, to można by go jeszcze zwiększyć. Zacząć zabawę dobrze byłoby od Oświecenia. Jest w nim zdolność Poznaj wroga swego, która daje +10% szans za zadanie trafienia krytycznego przy użyciu talentu Mściciel. I z tą umiejętnością mamy już 50% szans na podwójne obrażenia. Aby tą umiejętność wybrać należy wcześniej wziąć Wyjątkową intuicję. Została jedna zdolność i co teraz? Wybieramy pomiędzy Inteligencją i Uczonym. Polecam Inteligencję, bo +50% many bardzo się przydaje (zwłaszcza na dużych mapach bez studni), ale jeśli ktoś wie, że będzie chciał wymieniać czary pomiędzy herosami, to również jest to możliwe i czasem przydatne (choć polecam Inteligencję). I tak oto Oświecenie minęło. Czas wprowadzić w życie kolejne plusy do obrażeń. Idealne do tego jest Szczęście (Eksperckie) i wszystkie artefakty jakie znajdziemy dające plusy do szczęścia. Jeśli ktoś chce mieć kolejne obrażenia to Szczęście elfów (+25%) jest jak najbardziej odpowiednie. Jeśli przeciwnik gra miastem, ze strony którego możemy spodziewać się fali potężnych acz często niechcianych czarów, to oczywiście Odporność na magię. Jeśli opieramy się na sile czarów (destrukcyjnych) bohatera to Szczęście Wojownika. Kolejną zdolnością, która na pewno zainteresuje wszystkich Łowców jest Atak. Szczególnie skuteczny z Karą boską, lecz raczej może być nam ciężko osiągnąć tą zdolność. Ale sam w sobie Atak również jest bardzo dobry. Ciekawa jest na pewno Moc prędkości (czar grupowe przyspieszenie na poziomie zaawansowanym) a tym samym także Szał bitewny. Kolejną, na pewno przydatną umiejętnością, jest Logistyka. Bez niej ciężko jest coś zdziałać na większych mapach. W niej ciekawe są: Cichy prześladowca – kiedy chcemy zmylić wroga, Znajdowanie drogi – prawie zawsze, jeśli tylko istnieje możliwość, że na mapie są jakieś trudne tereny no i Nawigacja, jeśli na mapie jest dostęp do wody. No i na koniec – jeśli ktoś lubi magię w jednym z 4 wydań, to droga wolna. Jeśli ktoś nie lubi, to może wybrać coś innego. Ja magią posługuję się sporadycznie, dlatego też nie opisywałem jej jako podstawowej i koniecznej zdolności. Każda magia jest dobra i przydatna, jeśli tylko umie się jej użyć, a każdy woli co innego i nie chciałem niczego narzucać.

Nie lubię zdolności Bezbłędny strzał, ale jeśli ktoś ją lubi i uważa ją za wartą poziomu, to nie chcę, żeby z niej rezygnował. No i nie gram zbyt „magicznymi” bohaterami. Ale cóż każdy gra inaczej. Mam nadzieję, że komuś pomogłem w znalezieniu „dobrego” rozwoju jego ulubionego bohatera.

Autor:Mohikanin

Brak komentarzy.




Włącz odtwarzacz
Kirin
Jak oceniasz "Trial by Fire" - nowy dodatek do Heroes VII?
Świetny
Dobry
Przeciętny
Słaby
Nieporozumienie
Zaloguj lub Zarejestruj się aby wysyłać wiadomości.
54.205.x.x
83.24.x.x
52.86.x.x
217.99.x.x
91.121.x.x
91.121.x.x
157.55.x.x
51.255.x.x
193.151.x.x
185.25.x.x
52.2.x.x
89.145.x.x
89.67.x.x
37.8.x.x
86.253.x.x
5.188.x.x
46.170.x.x
89.70.x.x
5.39.x.x
Odwiedza nas 1 użytkowników
oraz 19 gości. (Razem: 20)