Fabuła kampanii Winds of War w Heroes IV
♦ Opublikowany: 10.11.2010 o 18:57
♦ Czytany: 14128 razy
♦ Opracowany przez: Hathostet
 

Heroes IV : Fabuła Kampanii "Winds of War"

 

 

"Podbić Cały Świat"

 

 

Spazz Maticus, nowy król wyspiarskiego ludu Orilios, rozpoczyna podbój okolicznych terenów, aby poszerzyć granice swojego państwa. Jego wyprawa zaczyna się na południe od Arbor’al., u podnóża Gór Andurańskich.

 

 



 

 

„Spazz Maticus, nowy król wyspiarskiego ludu Orilios, postanowił rozszerzyć granice swojego państwa. Podbój okolicznych terenów rozpocznie od obfitującego w bogactwa mineralne Pogórza Andurańskiego. Ziemie te znajdują się pod opieką Straży Yratsa, chroniącej tamtejszą faunę i florę. Aby je przejąć, Spazz będzie musiał pokonać Strażników.”

 

Spazz Maticus rozpoczyna swój podbój od ataku na bogate w surowce naturalne Pogórze Andurańskie. Terenów tych broni Straż Yratsa Sippiha.

 

 



 

 

„Po opanowaniu Pogórza Andurańskiego, Spazz Maticus uczynił swoim następnym celem Rdzawą Pustynię. Tereny te zawierają bogate złoża rudy, która pozwoli mu stworzyć potężną armię. Są również siedzibą króla demosmoków, na którego pomoc liczy Spazz. Rdzawa Pustynia strzeżona jest przez zamieszkujące ją koczownicze plemiona oraz nieumarłe wojska Von Tarkina.”

 

Spazz musi podbić Rdzawą Pustynię i zdobyć jej złoża rudy, a także uzyskać pomoc króla demosmoków, zamieszkującego pustynną dolinę. Tereny te leżą na obrzeżach terytorium Barona Von Tarkina, więc prawdopodobnie będą bronione zarówno przez jego nieumarłych żołnierzy, jak też przez miejscową ludność.

 

 



 

 

„Uzyskawszy pomoc króla demosmoków oraz odpowiedni zapas miejscowych surowców, niezbędnych do stworzenia silnej armii, Spazz ma nadzieję wkroczyć na południowe tereny Channon przez bród na Mroźnej Rzece. Niestety, na jego drodze stoi silnie strzeżona twierdza, nad którą władzę sprawuje rycerz Luther d’Walt. Spazz musi przedostać się do środka i opanować fortecę, umożliwiając swojej armii wkroczenie na południowe tereny Channon.”

 

Uzyskawszy pomoc króla demosmoków oraz odpowiedni zapas miejscowych surowców, niezbędnych do stworzenia silnej armii, Spazz ma nadzieję wkroczyć na południowe tereny Channon przez bród na Mroźnej Rzece. Przejścia strzeże uzbrojona twierdza, nad którą władzę sprawuje Rycerz Luther d’Walt. Spazz musi znaleźć sposób na przedostanie się do środka i opanowanie strażnicy.

 

Zakończenie:

 

 



 

 

„Przekroczywszy Mroźną Rzekę, Spazz Maticus kieruje się w samo serce krainy Channon, planując atak na jej stolicę, Rylos. Zamierza pokonać obrońców, a także niedobitki z armii Yratsa i Von Tarkina, jednak wygląda na to, że czekają go niespodziewane tarapaty…”



 

Opracowała: Hathostet


 

"Barbarzyńskie Hordy"

 

 

Jako najstarszy bratanek władającego króla barbarzyńca Mongo wyrusza ze swej północnej ojczyzny przez wielkie morze, by podbić królestwo Channon, na tronie którego ma w przyszłości zasiąść. Jego ostatecznym celem jest bajecznie bogate, stołeczne miasto Rylos.

 

 



 

 

„Bohaterem tej opowieści jest Mongo, dziedzic tronu potężnego północnego królestwa i najstarszy bratanek jego władcy. Jak każdy przyszły monarcha, Mongo musi udowodnić, że zasługuje na władzę. Doskonałym sposobem na potwierdzenie swej wartości zdaje się być przekroczenie wielkich mórz północy i inwazja na bogate państwo Channon, przyszły klejnot w królewskiej koronie.”

 

Po lądowaniu na mroźnym, północnym wybrzeżu Channon Mongo musi możliwie szybko podbić osiedla wroga, by wieści o jego inwazji nie dotarły dalej na południe. Sytuację może ułatwić znajdujący się gdzieś w pobliżu porzucony barbarzyński posterunek. Gdyby tylko Mongo zdołał go odnaleźć…

 

 



 

 

„Mongo zdołał pozbyć się swych rywali i udowodnił, że to on jest jedynym pretendentem do tronu. Inwazja na Channon napotkała jednak kolejną przeszkodę – prastary mur rozciągający się na wiele mil w każdym kierunku. Ta kraina jest lepiej przygotowana na atak, niż można się było spodziewać…”

 


Mongo musi znaleźć drogę na drugą stronę potężnego muru, rozciągającego się na długości wielu mil w poprzek północnych regionów Channon. Gdy już tego dokona powinien możliwie szybko zająć znajdujące się tam osiedla wroga.

 

 



 

 

„Zajęcie miast północy i umocnienie swych pozycji pozwoliło Mongo na zmiażdżenie głównych sił Channon. Teraz nie ma już komu przeciwstawić się inwazji. Szybkie uderzenie powinno zaskoczyć obrońców Rylos.”

 

Twoje oddziały dotarły do samego serca Channon. Mimo męstwa i determinacji obrońców Mongo musi zająć zamek Nadrzecze, najpotężniejszą twierdzę tego regionu i ostatni bastion na drodze do stołecznego miasta Rylos.

 

Zakończenie:

 

 



 

 

„Po udanym oblężeniu zamku Nadrzecze Mongo może oczyścić podbite ziemie z resztek północnych sił wroga i przygotować się do ostatecznego ataku na Rylos. Dotychczasowe sukcesy są ogromne, jednak dopiero koniec wieńczy dzieło.”


 

 

Opracowała: Hathostet


 

"Najwspanialszy z Żyjących"

 

 

Królestwo Channon posiada sekret nieśmiertelności, którego jak dotąd nie poznał nikt inny. Mysterio Wspaniały, największy mag i głowa sąsiedniego królestwa Qassar, postanowił za wszelką cenę poznać tę tajemnicę.

 

 



 

 

„Mysterio Wspaniały przez całe życie poszukiwał potęgi, którą niesie ze sobą wiedza. A jednak nadal nie udało mu się poznać najważniejszej tajemnicy: sekretu nieśmiertelności. Niedawno dowiedział się, że odpowiedzi na wszystkie pytania kryją się w królestwie Channon, lecz jego mieszkańcy odmawiają wyjawienia sekretu wiecznego życia. Ponieważ wszelkie zabiegi dyplomatyczne zawiodły, Mysterio Wspaniały będzie musiał zdobyć informacje siłą.”

 

Długie poszukiwania sekretu nieśmiertelności doprowadziły Mysterio Wspaniałego do odległego regionu królestwa Channon, leżącego tuż obok jego własnego królestwa, Qassar. Mysterio jest pewien, że odpowiedź na wszystkie pytania znajduje się w jednym z tamtejszych miast.

 

 



 

 

„Znając lokalizację sekretnej wieży, Mysterio udaje się na południe, na wybrzeże Morza Senjak. Są to dzikie tereny, zamieszkane przez wiele prymitywnych, wojowniczych plemion. Nawet sam Mysterio Wspaniały niewiele wie na ich temat, jednak odosobnienie tego regionu niewątpliwie czyni z niego wspaniałą kryjówkę.”

 

Mysterio Wspaniały musi przeszukać wybrzeże Morza Senjak i znaleźć drogę prowadzącą do sekretnej wieży.

 

 




„Rozwścieczony odkryciem, że został umyślnie wprowadzony w pole, Mysterio Wspaniały postanowił otwarcie najechać Channon. Przysiągł, że nie zaprzestanie ataków, dopóki nie zdobędzie pałacu w Rylos. Wkrótce wróg pożałuje, że miał czelność sprzeciwić się jego woli!”

 


Rozwścieczony odkryciem, że został wywiedziony w pole, Mysterio Wspaniały otwarcie wypowiada wojnę krainie Channon i wyrusza na jej stolicę, Rylos. Obszar dookoła Góry Nokilli, na wschód od Rylos, to tereny wyjątkowo bogate w surowce mineralne, więc ta daleka podróż z pewnością będzie się opłacać.

 

Zakończenie:

 

 



 

 

„Zdobywszy twierdze na Górze Nokilli, Mysterio Wspaniały może nareszcie skoncentrować się na podboju Rylos. Walki toczą się w całym Channon, więc zdobycie sekretu nieśmiertelności jest tylko kwestą czasu!”


 

 

Opracowała: Hathostet


 

"Co Za Dużo, To Niezdrowo"

 

 

Yrats Sippih stwierdził niedawno, że mieszkańcy Channon wystarczająco długo niszczyli jego ukochane lasy. Czas, aby sami zaznali cierpień, na które codziennie skazywali setki roślin! Sippih zamierza podbić stolicę ich państwa i zakończyć tę rzeź raz na zawsze.

 

 



 

 

„Yrats Sippih to Strażnik Arbor’al. Ma dość niszczenia jego ukochanych lasów i postanawia podbić ludzkie imperium Channon, aby położyć temu kres. Najpierw jednak musi przekonać swój lud, że to rzeczywiście jedyny sposób na osiągnięcie założonego celu.”

 

Wojna się rozpoczęła! Yrats Sippih postanowił wreszcie ukrócić samowolę ludu Channon. Czas, aby ci rzeźnicy roślin zapłacili za swoje zbrodnie! Pierwszym krokiem do zwycięstwa będzie zjednoczenie druidów zamieszkujących tę część lasu i nauczenie ich podstawowych metod walki z wrogiem.

 

 



 

 

„Przekonawszy do swej sprawy druidów z Arbor’al, Yrats rusza na Channon. Po drodze dowiaduje się jednak o zagrożeniu, jakie ludzie sprowadzili na Świętą Dolinę. Nie można dopuścić do jej zniszczenia, trzeba więc ruszyć na odsiecz.”

 

Święta Dolina Druidów, leżąca po drodze od Rylos, stolicy Channon, została otoczona przez ludzkie i barbarzyńskie armie. Nie możesz pozwolić na to świętokradztwo! Pokonaj wrogie wojska, aby nigdy już nie ośmieliły się profanować swoją obecnością tego świętego miejsca!

 

 



 

 

„Dolina została uratowana, a Yrats Sippih może się skoncentrować na walce z Channon. Centrum lokalnego handlu jest miasto Ginvil, budowa którego pochłonęła żywot wielu roślin i zwierząt…Yrats nie może na to pozwolić – musi wyzwolić tę krainę od ucisku kamienia, zanim uderzy na stolicę Rylos. Ludzie zapłacą za swe wynaturzenia!”

 

Od stolicy Channon, Rylos, dzieli cię już jedynie ufortyfikowane miasto Ginvil. Miejsce to napawa cię odrazą. Wiele setek drzew zakończyło swój żywot, aby ludzie mogli wybudować swoją twierdzę. Zdobądź Ginvil, aby pokazać tym nędznym istotom, czym naprawdę jest gniew natury!

 

Zakończenie:

 

 



 

 

„Tereny wokół Ginvil zostały wyzwolone, a ludzie wygnani. Nic już nie przeszkodzi Yratsowi w uderzeniu na stolicę Channon. Rylos legnie w gruzach, a las odzyska należne mu miejsce!”


 

 

Opracowała: Hathostet


 

"Marsz Umarłych"

 

 

Baron Von Tarkin ma już dość władania ponurym pustkowiem Korresan. Postanowił więc rozpocząć kampanię mającą na celu podporządkowanie sobie sąsiednich królestw zamieszkanych przez żywych, których zamierza wcielić do swojej armii nieumarłych. Jego pierwszym celem ma być bogate królestwo Channon.

 

 



 

 

„Baron Von Tarkin, mroczny władca królestw Korresan, poczuł się zmęczony. Nie władaniem swoimi ziemiami, bynajmniej, ale sąsiedztwem potężnych królestw żywych. Powodowany zazdrością opracowuje on chytry plan podboju Channon, królestwa Życia i symbolu wszystkiego, czym brzydzi się nekromanta. Jeśli jego plan się powiedzie, mieszkańcy tej krainy zasilą wkrótce jego armię nieumarłych.”

 

Przed właściwym uderzeniem na Channon Baron Von Tarkin zamierza zbadać starożytne kurhany na granicy Korresan. Ukryte w nich skarby posłużą mu do sfinansowania dalszej części kampanii.

 

 



 

 

„Po zdobyciu skarbów starożytnych kurhanów Baron Von Tarkin może przystąpić do inwazji na Channon. Nekromanta zamierza przypuścić szturm na stołeczne miasto Rylos. Najprostszym sposobem na podbój królestwa jest bowiem cios w samo serce.”

 

Podczas przeprawy przez Dolinę Alderoth siły inwazyjne napotkały pierwszy opór wroga. Baron Von Tarkin musi pokonać wszystkie oddziały nieprzyjaciela, by zabezpieczyć na przyszłość tyły swojej armii.

 

 



 

 

„Po zwycięstwie w dolinie Alderoth Baron Von Tarkin przeprowadził swoje oddziały przez góry Smoczego Grzbietu do centralnej części Channon. Jego kolejnym zadaniem będzie zabezpieczenie terenów po tej stronie przełęczy, skąd wyprowadzi ostateczny atak na Rylos. Nekromanta zawarł już układ z tutejszym burmistrzem…”

 

Od stolicy królestwa Channon dzieli go zaledwie kilka dni drogi, ale Baron Von Tarkin musi najpierw podporządkować sobie tereny po tej stronie gór Smoczego Grzbietu. Dopiero wtedy będzie mógł wyprowadzić ostateczne uderzenie na Rylos.

 

Zakończenie:

 

 



 

 

„Nie było to łatwe zadanie, ale Baron Von Tarkin podporządkował sobie większą część ziem królestwa Życia. Jedynym punktem oporu jest teraz wielkie miasto Rylos. Wkrótce i ten ostatni symbol wyznawców Życia zniknie z powierzchni ziemi. Przed tobą ostatnie wyzwanie!”


 

 

Opracowała: Hathostet


 

"Ostatni Bastion"

 

 

Po przemierzeniu (i podbiciu) niemal wszystkich prowincji leżących na drodze do stolicy każdy z pięciu władców dowiaduje się o zamiarach pozostałych. Niniejsza kampania rozgrywa się na jednej mapie, a w jej trakcie pięciu wodzów stoczy ostatnią walkę, w której stawką jest tron królestwa Channon. Który z nich wyjdzie z tego starcia zwycięsko?

 

 



 

 

„Dla królestwa Channon wybiła czarna godzina. Pięciu bohaterów z pięciu krain stanęło pod murami stołecznego miasta Rylos. Ale tylko jeden z nich wyjdzie z wali zwycięsko i zasiądzie na tronie. Teraz wszystko w twoich rękach!”

 

Zbliża się ostatnie rozstrzygnięcie. Pięciu wodzów szykuje się do walki o wspólny cel – stolicę królestwa Channon, miasto Rylos. Zwycięstwo w tej bitwie będzie wymagało całego twojego militarnego kunsztu.

 

Zakończenie:

 

 



 

 

„Pięciu przybyło, pięciu zobaczyło, ale tylko jednemu dane było zwyciężyć. Tak oto dokonał się los królestwa Channon, o którym historycy powiedzą kiedyś, że uległo Wichrom Wojny.”



 

Opracowała: Hathostet

KILLER1990
Kampanie Barbarzyńskie Hordy przeszedłem cała najlepszy jest przedostatni scenariusz tej kampani
07
Cze
niedoceniony
Ogólnie fabuła przypomina Heroes częśc pierwszą.
12
Kwi




Włącz odtwarzacz
Jak oceniasz "Trial by Fire" - nowy dodatek do Heroes VII?
Świetny
Dobry
Przeciętny
Słaby
Nieporozumienie
Zaloguj lub Zarejestruj się aby wysyłać wiadomości.
54.145.x.x
118.174.x.x
91.121.x.x
95.163.x.x
157.55.x.x
93.41.x.x
84.109.x.x
MSN spider
Google spider
Odwiedza nas 0 użytkowników
oraz 9 gości. (Razem: 9)