Poradnik kampanii Chwała dni minionych w Heroes IV
♦ Opublikowany: 03.10.2010 o 21:57
♦ Czytany: 45921 razy
♦ Opracowany przez: jareQ

Kampania Mocy "Chwała dni minionych"

Misja pierwsza: "Nowy porządek"
Cele:
- Zdobycie wszystkich miast na mapie
- Waerjak musi przeżyć

Głównym zadaniem Waerjaka jest zjednoczenie (zdobycie) rozłączonych plemion barbarzyńskich.

Misję rozpoczynasz na północnym-zachodzie. Na początku skieruj bohatera ku legowiskom stworzeń, w których będzie można nabyć przydatne jednostki. Następnie udaj się na południowy-wschód i dojdź do bramy strażniczej, w której Waerjak otrzyma zadanie odzyskania, skradzionego przez piratów, Wozu Rudy. Wóz Rudy został ukryty na wyspie znajdującej się na północno-wschodnim krańcu mapy. W drodze do wyspy możesz zająć się zdobywaniem kopalni , żeby dostarczały one niezbędne surowce takie jak drewno, które potrzebne będzie do budowy statku. Po odzyskaniu artefaktu wróć do Kilamaru i zajmij się jego rozbudową.

Przy odpowiedniej ilości wojska możesz ruszyć w dalszą podróż na południowy-wschód, gdzie znajduje się kolejny zamek do dobycia, Frunag. Będziesz miał za zadanie pokonać meduzy (gracz pomarańczowy), aby przejąć miasto. Musisz udać się wzdłuż rzeki, w celu odszukania wroga. Jak już pokonasz meduzy, koniecznie odwiedź pomarańczowy namiot klucznika, gdyż dzięki niemu dostaniesz się do podziemi, gdzie znajdują się kolejne miasta.

W centralnym punkcie podziemia znajduje się Bitewny Szczyt. Musisz pokonać behemoty, które nękają okoliczne wioski, aby opanować zamek. Stworzenia znajdują się na wschodzie mapy. Po zdobyciu Bitewnego Szczytu musisz jak najszybciej pozbyć się ostatniego (niebieskiego) gracza, aby on nie zajął Twoich miast. Powinieneś jednak uważać, gdyż koło Frunag znajduje się portal, którym wróg może się przenosić niedaleko bram miasta. Zanim wyruszysz na jego ostatni zamek upewnij się, że Frunag jest dobrze strzeżone. Zamek leży na północnym-wschodzie podziemia, jednak nie powinno być kłopotów z pokonaniem ostatniego wroga.
 

Misja druga: „Wojna w słusznej sprawie”

Cele:
- Zdobycie wszystkich miast i pokonanie armii wroga
- Waerjak musi przeżyć

W tej misji Waerjak musi pokonać wszystkich wrogich bohaterów, którzy napadli na jego szybko rozwijające się państwo.

Na początku, aby dostać się do swojego miasta, musisz pokonać bohatera stojącego tuż przed bramą. Po zabraniu odpowiedniej ilości wojsk możesz już ruszyć na „podbój świata”. Są dwie możliwości rozpoczęcia. Pierwsza, to udanie się do portalu za miastem i zdobycie miasta Wolf Lake. Druga opcja, to zajęcie zamku Garlach, leżącego na południe od Stavgardu. Jednak najlepszą opcją jest najpierw zająć się zdobyciem Garlach.

W bramie strażniczej przy mieście Gerlach otrzymasz zadanie zabicia złych oczy (gracz fioletowy). Żeby poznać ich dokładne położenie odwiedź oko maga znajdujące się nieopodal bramy. Wyrusz w kierunku północno-wschodnim, aby je odnaleźć. Cały czas musisz pamiętać o obronie zajętych zamków, gdyż w pobliżu może pojawić się wróg, który bez przeszkód pokona nie bronione miasta.

W centralnym punkcie mapy znajduje się Wolf Lake. W celu przejęcia kontroli nad miastem zabij cerbery (gracz seledynowy), znajdujące się w jaskini leżącej niedaleko miasta Heidrun. Heidrun położone jest na północno-wschodnim krańcu mapy. Zmierzając do jaskini zajmij je, jeżeli tylko masz wystarczającą ilość wojsk.

Większość pozostałych miast, należących do gracza niebieskiego i zielonego, należy podbić. Najlepiej rusz na południe od Heidrun i zajmij kolejne miasto, Austri. Później, wędrując ścieżką, biegnącą wzdłuż południowego krańca mapy, musisz przejść przez dobrze broniony garnizon, za którym zobaczysz Cheb. Za Chebem (na zachód) znajduje się wejście do podziemi. Musisz się tam udać i odwiedzić pomarańczowy namiot klucznika, gdyż będzie to niezbędne do zajęcia miasta Talsi. Po opuszczeniu podziemia kontynuuj swoją podróż szlakiem, który prowadzi do Silver Woodu.

W lewym dolnym rogu mapy znajduje się ostatnie miasto do zdobycia, Talsi. Właśnie w celu zdobycia tego zamku, wcześniej musiałeś odwiedzić pomarańczowy namiot klucznika, g dyż tuż przed zamkiem znajduje się pomarańczowa brama strażnicza.

Po przejęciu władzy nad wszystkimi miastami musisz jeszcze zabić wszystkie armie wroga. Może okazać się to dość czasochłonne, gdyż jednostki mogą rozejść się po całej mapie, ale za to nie powinieneś mieć kłopotów z pokonaniem ich.
 

Misja trzecia: „Królewski dylemat”

Cele:
- Pokonanie Hunarica
- Waerjak musi przeżyć

Waerjak musi podjąć decyzję, czy ratować swojego przybranego ojca, Tarnuma, c zy wyzwolić zniewolony, przez Hunrica lud barbażyński.

Zaczynasz na północy i powinieneś od razu udać się na zachód do miasta Nachusa i je zająć. Niedaleko zamku, w lewym górnym rogu, jest pomarańczowy namiot klucznika, który mudisz koniecznie odwiedzić, gdyż będzie on niezbędny do przejścia misji. Następnie możesz zacząć powoli kierować Waerjaka na wschód.

Na północnym-wschodzie znajduje się Talsi, które szybko zdobądź. Niedaleko miasta znajduje się wejście do jaskini, gdzie jest zielony klucznik, dzięki któremu będzie dostaniesz się w okolice miasta Wataga, ale żeby dostać się do podziemia należy musisz odnaleźć seledynowy namiot klucznika, jego dokładne położenie poznasz dzięki oku maga. W czasie, kiedy inny bohater będzie zajęty „szukaniem” klucznika i zajmowaniem kopalni, Waerjaka możesz skierować na południe do Boernburg.

Trochę na północ od Boernberg jest portal jednokierunkowy, który przenosi na drugą stronę pobliskich gór. Tuż przy wyjściu znajduje się oko maga, które ukazuje miejsce pobytu Hunrica. Rozpoczynając wędrówkę możesz zająć dwa sąsiadujące miasta Wataga i Remich. Dalej podążaj na zachód w kierunku Gorch, a potem prosto do Austri, spod jego bram będzie już blisko do celu, jednak, żeby tam dojść obejdź górskie szczyty.

W końcu musisz stoczyć ostateczną bitwę w tej misji i zabić Hunrica. Przygotuj się jednak dobrze, gdyż posiada on dość dużą armię, ale z odpowiednim przygotowaniem pokonanie Hunrica nie powinno być trudne.
 

Misja czwarta: „Jedno plemię"

Cele:
- Pokonanie Vogla
- Waerjak musi przeżyć

Już tylko jeden wódz, Vogal, sprzeciwia się zjednoczeniu państwa i to właśnie jemu Waerjak będzie musiał stawić czoło.

Na początku posiadasz dwa miasta, Wataga i Mancebos, gdzie znajduje się Festiwal Życia. Tuż za Watagą jest czerwony namiot klucznika, którego koniecznie musisz odwiedzić (podobnie jak i inne), gdyż będzie on niezbędny do przejścia misji. Zaś za Mancebosem są wieże orków, w których musisz nabyć stworzenia potrzebne do przejścia bramy strażniczej.

Są trzy wieże strażnicze, przez które musisz przejść, a każda z nich prowadzi w inną stronę. Pierwsza z nich znajduje się na zachodzie, za przejście strażnik zażąda zapłaty w złocie. Dzięki tej drodze dostaniesz się do azylu Scylla, a także do pomarańczowego namiotu klucznika. Drugie przejście jest położone na wschód od Watagi, niedaleko przejścia znajduje się też niebieski klucznik. Tutaj będziesz musiał oddać dwa surowce, drewno i rudę, aby dojść do Mayhem i zielonego klucznika, który znajduje się za miastem. Ostatni posterunek leży niemalże w centralnym punkcie mapy i wiedzie do niewielkiej doliny, w której jest miasto Heidrum. Jednak za udostępnienie drogi musisz oddać zebrane stworzenia orki.

Następnie udaj się drogą prowadzącą przez trzy bramy, (niebieską, zieloną i pomarańczową), w celu kontynuacji misji. Idąc tą ścieżką dojdziesz do miasta Belg. Dalej rusz na południowy-wschód to zobaczysz Sturgis i wejście do podziemia. Właśnie ku temu wejściu skieruj Waerjaka. W podziemiu przejdziesz przez czerwoną bramę i dwa dobrze bronione garnizony, zanim dotrzesz do miasta Gorch.

Na północnym-zachodzie od Gorcha znajduje się przejście, ale tylko Waerjak może przez nie przejść, za którym stoi, wraz ze swoją armią, Vogel. Kiedy już się dobrze przygotujesz możesz stoczyć decydującą bitwę. Pamiętaj jednak, żeby nie ignorować siły Vogala, gdyż może okazać się to niełatwe.
 

Opracowała: Ashia

-alfalf18-
no to mi się przyda bo gram w tą kampanię
27
Kwi
Lugiia07
Dobre Smile Czekam na opisy reszty kampanii podstawowych (najbardziej na "Córkę Pirata" xD)
03
Maj
HeroFan222
Czemu pod tym jest znak H5:ToE?
25
Lis




Włącz odtwarzacz
Podoba Ci się ta strona?
Jest świetna!
Bardzo fajna
Zwykła strona
Nie za bardzo
Usunąć!
35.168.x.x
78.159.x.x
3.235.x.x
54.160.x.x
54.224.x.x
5.255.x.x
157.55.x.x
54.85.x.x
Odwiedza nas 0 użytkowników
oraz 8 gości. (Razem: 8)

stoły okrągłe rozkładane
cena od zł star stół okrągły dębowy wymiary her mak him rozkładany flow