Poradnik kampanii I - Królowa w Heroes V
♦ Opublikowany: 07.10.2010 o 01:00
♦ Czytany: 128492 razy
♦ Opracowany przez: jareQ
 



Kampania przystani w Heroes of Might and Magic V

Treeborn Quiver

Misja Pierwsza: Królowa

Cele:

 

  • Zbierz 100 Chłopów
  • Zbierz 25 Zbrojnych
  • Zajmij garnizon
  • Izabela musi przeżyć

Witamy. Właśnie rozpoczynasz przygodę z najnowszą odsłoną Hirołsów – z ich piątą częścią. Gra na pierwszy rzut oka już robi wrażenie. Przed Tobą do odblokowania i następnie przejścia 6 kampanii z pięcioma misjami,  czyli ponad 30 scenariuszy przed Tobą, nie licząc scenariuszy pojedynczych. Zabawy starczy na długie wieczory. Gdy się skończy, do dyspozycji mamy zwykłe mapy, jak w poprzednich częściach.

Wracając do misjii, pierwsza to kampania Przystani. W niej będziemy kierować przyszłą królową Imperium Gryfów – Izabelą. Na początku mamy wstępne informacje dotyczące rozgrywki oraz, co i jak robić- samouczek. Gdy przeczytamy wszystkie informacje, zaczynamy przygodę w świecie Ashan. Powinniśmy udać się na południe traktem i zbierać wszelkie zasoby, jakie napotkamy. Odwiedzamy farmy oraz wieże strażnicze i rekrutujemy w nich odpowiednio Chłopów i Zbrojnych. Co tu się dalej rozpisywać… po prostu musimy zebrać oddział i tyle. Zwiedzamy każdy zakątek mapy i walczymy z każdym, kto nie chce się przyłączyć. Walki banalne, a zdobywamy bezcenne doświadczenie. Polecam w tym celu walkę z Zombiakami. Gdy zbierzemy ową armię, ruszamy na garnizon (2) a następnie, pokonując straż , idziemy dalej…

 

Treeborn Quiver

Misja Druga: Rebelia

Cele:

 

  • W ciągu tygodnia przejmij Strongbow
  • Zbierz 100 Łuczników
  • Zdobądź Ashwood
  • Izabela musi przeżyć

Przed Tobą druga misja kampanii. Gdy już wiesz, jak się walczy oraz poznałeś pierwsze jednostki i nabyłeś umiejętność poruszania się po mapie, zapraszam na kolejną porcję wiedzy. W tej misji poznasz kolejną jednostkę – łuczników i nauczysz się, jak ich używać. Kolejną nowością będzie też oblężenie wrogiego miasta czy rozwój swojego – ale na razie tylko podstawy.

Zatem, zaczynasz na południowym zachodzie. Musisz zdobyć Strongbow w przeciągu tygodnia, więc nie ma dużo czasu. Poza Tobą na mapie są tylko jednostki neutralne, więc po kliknięciu klepsydry od razu kolejka należy do Ciebie. Udaj się w stronę kościanych łuczników, pokonaj ich i zbierz artefakt. Dodaje on szczęście. Następnie zajmij wieże łucznicze oraz odwiedź punkt obserwacyjny. Podążaj na północ. Gdy zobaczysz cel podróży, odbij najpierw w prawo, by rekrutować chłopów… (być może jednostki neutralne przystani będą się przyłączać do Ciebie, dlatego umiejętność „Dyplomacja” jest tu ważna). Następnie idź zdobądź miasto. Gdy się uporasz ze strażnikami, musisz powołać pod broń 100 łuczników. W tym celu rozwiń miasto i zwiedzaj okolicą. Zbieraj zasoby, walcz z potworami i zdobywaj doświadczenie. Skrzynie złota zamień na doświadczenie. Siedliska stworzeń oczywiście odwiedzaj i przyłączaj do siebie coraz to nowe oddziały. Gdy uzbierasz odpowiednią armię, udaj się na (2), by zakończyć misję. Po drodze przyłącz gryfy, gdyż są mocnym wsparciem w walce. Osobiście polecam mieć około 150 łuczników w armii. Mając taką ilość jednostek, wystarczy klikać czekaj na każdej jednostce, a łucznicy, Izabela i balista niech gnębią rywala. W pierwszej kolejności łuczników. Gdy zdobędziesz tą twierdzę, pojawi się film końcowy i zakończy się misja. Gratulacje.

 

Treeborn Quiver  

Misja Trzecia: Oblężenie

Cele:

 

  • Oczyścić teren z wrogich zwiadowców
  • Zbuduj Arenę Walk i ulepsz ją
  • Pokonaj wrogą armię
  • Izabela musi przeżyć

 

 

 

Trzecia misja przed Tobą. W tej potyczce nauczysz się, jak rozwijać miasto na wyższe poziomy, poznasz dwie nowe jednostki – gryfy oraz paladynów, nauczysz się ulepszać swoje wojsko i będziesz walczył w wielkiej bitwie z wrogim bohaterem. Wygląda to wszystko ciekawie, zatem czym prędzej zabierajmy się do gry…

Zaczynasz na południowym zachodzie (1) z zamkiem i okolicą usianą demonami, ludźmi oraz ich siedliskami. W pierwszej kolejności oczyść z okolicy demony i zdobądź siedliska przyjaznych ci stworzeń. Dodam, że wszystkie „twoje” stworzenia neutralne na mapie przyłączą się do Ciebie, więc nie trzeba się ich obawiać, a co więcej – należy je do siebie przyłączyć, gdyż ich wsparcie jest nieocenione. Gdy okolice zostaną oczyszczone… a zresztą, co tu opisywać. Musisz po prostu wytłuc wszystkie jednostki Demonów i zbudować sobie dużą armię. Gdy ją zbudujesz, wytrenuj ją bardziej i zbuduj ul. Arenę Walk. Tak wzmocniony czekaj w swoim zamku na wrogiego herosa, albo udaj się do niego. Pojawi się na północnym wschodzie (2). Gdy go pokonasz, misja zakończy się sukcesem. Tak zmotywowani osiągnięciami, ruszajmy czym prędzej do kolejnej – czwartej już misji.

 

Treeborn Quiver

Misja czwarta: Pułapka

 

 

Cele:

 

  • Wyjdź naprzeciw armii Alarona
  • Zdobądź Brightwood
  • Awansuj Gildię Magów w Brightwood
  • Izabela musi przeżyć
Cele poboczne:

 

  • Odwiedź jasnowidza - Ślepego Brata
  • Znajdź Buty Lewitacji

 

Zatem, jak wcześniej napisałem, witamy w czwartej misji. Zdobędziesz w niej umiejętności pomagające w posługiwainu się magią. To wydaje się najistotniejsze w tej misji. Poza tym, poznasz dwie nowe jednostki – Kapłana i Anioła. Zejdziemy do podziemia oraz będziemy mięli już trudniejsze potyczki z neutralnymi jednostkami, wymagające większego myślenia i ćwiczące naszą taktykę.

Zaczynasz na południowym wschodzie (1). Musisz dość do Brightwood (2), zatem czeka nas długa i ciężka droga. Kierujemy się na północ. Po drodze polecam walczyć z każdym – chyba że będzie chciał uciec – oraz przyłączać do siebie każdą możliwą jednostkę. Jednostki Przystani nie będą już takie skłonne do przyłączenia się do nas, więc musimy się obejść bez dodatkowego wsparcia. Gdy dojdziemy do miejsca, w którym na trakcie spotkamy Sukkubusy (5), należy odbić z głównej drogi w prawo i kierować się boczną drogą, gdyż mimo że jest nieco dłuższa, jest zdecydowanie łatwiejsza. Po drodze spotkamy fort na wzgórzu, który pozwoli ulepszyć wojsko. Kopalnie, które mijamy, można zająć. To tylko nam pomoże w szybszym zakończeniu tej misji. Gdy już zdobędziemy miasto, należy je rozbudować. Osobiście polecam przejąć okoliczne kopalnie, a następnie Izabelą schować się w zamku i klikać cały czas na klepsydrę, a w między czasie rozbudowywać zamek. Musimy zbudować Wieże Maga na 3 poziom. Gdy zbierzemy armię, trzeba się udać w okolice mostu – na zachód od zamku. Dowiemy się, iż jest on zniszczony i musimy odnaleźć wieszcza (4), który każe nam znaleźć buty lewitacji, znajdujące się pod ziemią. W tym celu należy udać się nieco na południe od chatki mędrca, pokonać kostuchy i zejść na dół. Buty i krypta znajdują się w podświetlonym na mini-mapie terenie. Trzeba pokonać strażników i wziąć buty. Gdy na naszych nogach będą wygodne buciki, można wyjść na powierzchnię i udać się na spotkanie z elfami (3)… ale czy na pewno spotkanie Izabeli i Findana dojdzie do skutku…

Treeborn Quiver

Misja Piąta: Upadek Króla

Cele:

 

  • Uwolnij Izabelę i zdobądź Dunmoor
  • Izabela i Godryk muszą przeżyć
  • Zdobądź miasto w ciągu tygodnia
  • Utrzymaj Dunmoor i odeprzyj ataki
  • Umieść Łzę Ashy w Dunmoor
  • Wyślij Nikolaja do Godryka
  • Dostarcz wiadomość Nikolajowi

 

 

Witaj w ostatniej misji kampanii Przystani. Tu sprawdzisz swoje nabyte umiejętności, oraz nauczysz się, jak szukać Łzy Ashy – odpowiednika Grala z części III. Zaczynasz po środku zachodniej części mapy. Grasz Godrykiem i musisz uratować Izabel, a następnie zdobyć zamek. Masz na to tydzień, więc się śpiesz. Udaj się na północ, po drodze zdobywając posterunek Przystani – posterunki zwiększają przyrost jednostek w królestwie, oraz można w nich znaleźć jednostki losowych poziomów, wyższych niż trzeci. Najpierw uwolnij Izabelę. Oddaj jej wojsko i zdobądź Dunmoor. Wzmacniaj miasto jak tylko się da – mury, siedliska i machiny oblężnicze powinny być ulepszane na maksimum. Zaraz po zdobyciu swojej fortecy, zajmij kopalnie złota, pokonawszy  Widmowe Smoki. Nie sprawią problemu. Mniej więcej w tym momencie nadjedzie Agrael ze swoją armią. Godrykiem ucieknij pod kopalnie złota, zaś swoją Królową schowaj się w zamku. Gdy wygrasz, po chwili pojawi się drugi z demonów. Czym prędzej zdobądź kopalnie rudy i drewna, oraz pozostałych zasobów. Drugi z posterunków znajduje się na wschód od zamku i na północ od tartaku. Rekrutuj jednostki z nich, oraz z zamku. Ulepsz mur na najwyższy poziom. Rozwijaj siedliska jednostek w zamku i zwiedzaj teren. Gdy zauważysz kolejnego wroga, powtórz czynność sprzed pierwszej batalii – Godryk biegnie pod złoto, Izabel do zamku. Gdy teraz wygrasz, pojawi się kolejny filmik. Oznajmi ci on, iż będzie trzeba znaleźć obeliski, które ujawnią miejsce położenia potężnego artefaktu – Łzy Ashy. Obeliski znajdują się na północnym wschodzie, południowym zachodzie oraz na środku mapy. Gdy je odkryjesz, znajdź lokalizację na mapie i wykop Łzę (żeby móc kopać, nie można się ruszać danego dnia tzn. jeśli najedziesz na miejsce pokazane przez obeliski, kliknij na nową turę, i potem na przycisk „kop”.), następnie zanieś ją do zamku. Teraz zaatakuje ostatni bohater (ataków na zamek będzie zapewne wiecej, ale ataki fabularne są tylko 3) i jego również musisz pokonać. Tu pojawia się kolejny cel – Godryk musi zawieźć wiadomość Nikolajowi. Zatem, czas wykorzystać Ashe. Dodaje ona mocno do statystyk miasta, przychodu i przyrostu naturalnego jednostek. Takim sposobem szybciej zrobisz armię. Proponuje takie wyjście. Odczekaj Izabelą w zamku dwa tygodnie i dawaj jej armię. Następnie, zamień Izabelę z Godrykiem, tj. Godryk wchodzi do miasta, Izabela chodzi po mapie. Po około 4-5 tygodniach zbierania armii udaj się starym wojownikiem na południowy wschód. Gdy będziesz na miejscu, pokonaj garnizon który jest na południowym wschodzie (są dwa, jeden na północny drugi na południu. Północny strzeże zamku Demonów, ale nie pokonasz go żadną armią, toteż atak na niego będzie samobójstwem).Przejdź przez niego i dojedź do krańca mapy. Jak bohater zniknie, pojawi się nowe zadanie, którego niestety wykonać się nie będzie dało. Będzie trzeba Izabelą dostać się na pole bitwy i nie dopuścić do starcia Agraela i Nikolaja. Nawet jeśli wcześniej Izabela była na miejscu, to nic nie zmieni, gdyż zaatakowanie Demona będzie jak w przypadku garnizonu demonów – samobójstwem. Gdy pojawi się film z walki tych dwóch panów, misja zakończy się. Niestety nie będzie to Happy End, ale odblokujesz kampanię nr II. Gratulacje.

 

Autor: Khaziu
Korekta: Sylath

 

Archaniol9
Do misji czwartej: Są 4 magie: Magia Światła, Magia Mroku, Magia Zniszczenia i Magia Przywołania. Magia Światła to rózne błogosławieństwa, np. czar przyśpieszenie zwiększa inicjatywę itp. Jest jeszcze Słowo Śwatła, które zadaje obrażenia wszystkim jednostkom pochodzącym z Nekropolii (nieumarli), Inferna (demony) i Jaskini (mroczne elfy). Umiejętności dają masowe błogosławieństwa, np. Grupowa Prawa Moc zwiększa atak wszystkich wszsytkich sojuszniczych jednostek. Wszystkie błogosławieństwa działają tylko na walkę.
28
Lis
Archaniol9
c. d.
Magia Mroku to klątwy, zmniejszające różne statystyki, np. czar Cierpienie zmniejsza atak wrogich jednostek. Jest jeszcze czar Oślepienie, który "zamraża" jednostkę (nie rusza się, nie atakuje), czar Hipnoza, który pozwala na krótko objąć kontrolę nad wrogą jednostką i czar Klątwa Piekieł, który zadaje obrażenia wszystkim jednostkom pochodzącym z Przystani (ludzie), Akademii (czarodzieje) i Bastionu (elfy). Umiejętności dają masowe klątwy, np. czar Grupowe Cierpienie zmniejsza atak wszystkim wrogim jednostkom. Niektóre masowe klątwy mają działanie obszarowe (działa na jednostki które stoję na zaznaczonych polach). Wszystkie klątwy działają tylko na walkę.
28
Lis
Archaniol9
c. d.
Magia Zniszczenia to czary ofensywne (zadające obrażenia). Umijętności dają dodatkowe działenie niektórych czarów: Kula Ognia i Deszcz Meteorytów obniżają obronę, Lodowy Promień i Krąg Zimy zarażają, Błsykawica i Łańcuch Błyskawic ogłuszają.
28
Lis
Archaniol9
c. d.
Magia Przywołania zajmuje się przywoływaniem różnych istot na walkę. Jest tu też parę zaklęć ofensywnych i kilka takich, których nie da się przypisać do innych magi. Czar Wskrześ Umarłych przyzywa (tylko na walkęSmile martwe oddziały, ale zmniejsza ilośćżycia jedostki (na walkęSmile o 20%. CZar Widmowe Zastępy tworzy oddział taki sam jak wskazany. Ma on 50% szansy na uniknięcie wrogiego ataku, ale po otrzymaniu jakichkolwiek obrażań znika. Czar Przywołaj Feniksa przyzywa feniksa, który walczy po twojej stronie. Jego statystyki i obrażenia zależą od siły czarów bohatera i jego poziomu. Jest jeszcze parę innych, których nie opisuję. Umiejętności "ulepszają" czary.
28
Lis
Archaniol9
Jest jeszcze magia, która przydaje się na mapie, np. przywołanie statku itp. Smile
O samej magii:
Wiedza i Siła czarów.
Wiedza zwiekszą ilość many. Mana=ilość punktów wiedzy * 10.
Siła czarów. Im więcej mamy tych punktów tym silniej działają czary.
Czarów I i II poziomu może nauczyć się każdy. Żeby nauczyć się czarów III poziomu
Magii swiatła potrzeba umiejętnośći magia światła. Aby nauczyć się Czaru IV poziomu magi światła potrzeba lepszej magii światła, V poziomu Ekspercką magie światła.
Aby nauczyć się czaru III poziomu magii mroku potrzeba umiejętności magia mroku itd.
Mam nadzieję,że ktoś to wszystko przeczyta i zrozumie o co w tym chodzi Smile.
Korzystałem tylko z własnego doświadczenia.
28
Lis
Duncan
Jeśli ktoś wie gdzie mogę znaleźc skillwheel do podstawowej wersji gry (1.0). Z góry dziękuje.
15
Sty
Argren
He he he...
jak będziecie przechodzili 4 misję to idźcie do kartografa na powierzchni a tam na południowym wschodzie... Niespodzianka! Tak jak w Tempationie ruina samolotu, to tutaj CZOŁG jak z 21 wieku.

Ciekawe czy są jeszcze jakieś niespodzianki...
15
Lut
Argren
@Archaniol9 Co do tych magii to sugerowałeś się na Hordach?
15
Lut
Atton Uchiha
Jakoś ja nigdy wżadnych heroes w jakie grałem nie natknąłem sie na samolot po prostu pogrzebaliście w folderach i go dodaliście
20
Mar
maxifar
eee dajcie pomoc do 5 misi mam czekać aż przybendzie nikolaj gdzie trzeba być izabelom mam tam spore jednostki i nie wiem co dalej pilnie prosze o pomoc
23
Mar
maxifar
gdzie jest jeszcze to pole bitwy
23
Mar
maxifar
kurde bede zmuszony użyć kodów ale na koćcu tej pomocy co robić izabelom czekam tak już ok 2 miesiące i nie ma filmiku gdzie mam być izabelom jak mam to przejść
24
Mar
mimi123pa
maxifar musisz odeprzeć wszystkie ataki wroga i znaleźć łzę ashy
06
Kwi
fifi169
W tym momencie próbuję dokonać epickiej rzeczy: zniszczyć garnizon demonów, który broni Ur-Kurgan w misji upadek króla, a potem zabić Agraela. Wojska zbiorę naciskając cały czas enter w trakcie wykonywania jakiejkolwiek czynności w realu. Po jakiś 2 h się powinno uzbierać dość wojska do rekrutacji.
14
Maj
fifi169
Zignorujcie moją głupotę w poprzednim komentarzu. Ten garnizon jest tak skonstruowany,że ilość wojska w nim rośnie szybciej niż nasze wojsko.
17
Maj
555666
nie prawda ja pokonałem Agraela i jakoś po przejechaniu przez garnizon miałem 10kpalladynów 2k archanioł ówi 15k krzyżowców Smile
11
Lis
heroes5mag
ja was zagaszze . Agrael i inni bohaterowie doszli do mojego zamku . zniszczyłem ich Godtykiem . a przez garnizon nie przechodziłem . męcze się nad 4 misja inferno . A poradnik nie pomaga
25
Lis
jackmen12345
ej w 5 misji i w 1 kampani to gdzie jest łza Ashy???
11
Lut
jackmen12345
proszę odpowiedzcie
11
Lut
Pejsic
O boshe,w misji 5 scenariusza królowa rozwaliłem gracza czerwonego(przejąłem miasta,wybiłem bohaterów) i nie ukończyłem celu utrzymaj xxxx (miasto) i odeprzyj ataki.Ktoś pomoże?
31
Mar
ravanger
żal w 5 misji przyniosłem łzę i nikt mnie nie atakuje więc co mam robić???
16
Lip
ravanger
żal w 5 misji przyniosłem łzę i nikt mnie nie atakuje więc co mam robić???
16
Lip
heroes5mag
Ravangeru: Zbieramy armie i lejemy garnizon. Misja łatwa ja d*pa konia.
24
Lip
amira
mam problem z upadkiem króla zrobiłam już wszystkie zadania wyruszyłam Godrykiem na spotkanie z Nikolajem jestem przy tym garnizonie północnym w poradniku piszeżeby przez niego przejść, ale jak to robie wyskakuje miże mój bohater zginął jak mam w końcu przejść przez garnizon ? albo czy jest jakiś inny sposóbżeby filmik się pokazał ?
25
Lis
amira
ok już sobie poradziłam
25
Lis
ignacy09
Hej, ja wszedłem do zamku inferno i go podbiłem a teraz nie mogę nic z tym zrobić. Agrael się nie pojawia i nie mogę wykonać misji, co mam robić? Jakby co jestem początkującym z Heroesem i nic o nim nie wiem.
23
Sty
niedoceniony
Nie mogę przejśc misji pierwszej! Żartowałem...Smile
02
Kwi
krupio
a ja na poważnie nie mogę przejśc misji pierwszej. Mam ponad 200 chłopów i z 60 zbrojnych, a nie mogę zaatakować garnizonu gdyż podaje mi informacje, iż muszę zebrać wczesniej wymaganą ilosc jednostek. Smile Pytanie czy zadania po wykonaniu powinny się odznaczać bo jesli tak to mam same puste kwadraty mimo wymaganej ilosci wojsk i coś gra jest nie teges Smile Jakies porady?
25
Lis




Włącz odtwarzacz
Art Kuszników
Jak oceniasz "Trial by Fire" - nowy dodatek do Heroes VII?
Świetny
Dobry
Przeciętny
Słaby
Nieporozumienie
Zaloguj lub Zarejestruj się aby wysyłać wiadomości.
54.162.x.x
91.121.x.x
117.89.x.x
176.31.x.x
89.72.x.x
46.205.x.x
157.55.x.x
62.210.x.x
23.88.x.x
37.223.x.x
40.77.x.x
198.20.x.x
51.255.x.x
46.134.x.x
159.205.x.x
MSN spider
Google spider
Google spider
MSN spider
Odwiedza nas 0 użytkowników
oraz 19 gości. (Razem: 19)