Bohater Vittorio i jego rozwój w Heroes V
♦ Opublikowany: 22.07.2011 o 07:46
♦ Czytany: 24016 razy
♦ Opracowany przez: Sylath
 


BIOGRAFIA:

Jako weteran wielu potyczek z niesfornymi Wolnymi Miastami na południowo-wschodniej granicy Imperium Gryfów, Vittorio jest ekspertem w sztuce prowadzenia oblężeń. Spędził lata na udoskonalaniu zarówno projektów, jak i sposobów użycia maszyn oblężniczych, wierząc święcie, że życie wielu żołnierzy można uratować doskonaląc technologię wojskową. Co prawda jego radykalne projekty techniczne mogą przysporzyć ciekawych doznań u testujących je po raz pierwszy załóg, generalnie przyjmuje się jednak, że jego sprzęt nie nadaje się w zasadzie do niczego.


ZDOLNOŚĆ SPECJALNA:
Balisty otrzymują +1 do ataku za każdy poziom bohatera. Szansa katapulty na trafienia w mur zwiększa się o 2% za każdy poziom bohatera.

Jak można się domyślić, naszą siłę będziemy opierać na baliście. Musimy ją jednak dobrze rozwinąć, dobierając odpowiedie talenty, zdolności, atrybuty czy artefakty.

ROZWÓJ BOHATERA:
Jest to jeden z dwóch bohaterów, który specjalizuje się w machinach wojennych, więc podstawą będzie nauczenie się wszystkich zdolności związanych z balistą i maksymalne podniesienie atrybutu siły, bo to od niego będzie w dużym stopniu zależeć ciła balisty.

Prioryteten będzie dojście do Trójstrzałowej balisty, ale najpier trzeba nauczyć się zdolności "Balista", która pozwoli nam sterować tą machiną, jak i również na dodatkowy strzał. Talent "Machiny Wojenne" koniecznie rozwijamy do eksperta. Następnie niezbędny będzie talent ataku, w którym mamy ciekawą umiejętność o nazwie "Płonące strzały". Dzięki temu balista ominie obronę bohatera i zada obrażenia od ognia w wielkości 50 obr. na strzał. Łucznictwo, potrzebne wcześniej do nauczenie się płonących strzał, wzmocni potencjał kuszników, na którym Przystań w dużym stopniu bazuje. W tym talencie mamy jeszcze jeden wolny slot na zdolność, którą przydzielamy według uznania: szał bitewny lub taktyka.

Obronę pominiemy, ponieważ rozwój tego bohatera jest nastawiony bardziej na atak, więc, jak się pewnie domyślacie, niezbędnym talentem do udanego natarcia jest szczęście. Oczywiście sam talent da nam 3 szczęścia, więc we własnym zakresie zwiększmy je do 5, by tym samym szansa na krytyczny atak wynosiła 50%, czyli maksymalnie, nie licząc talentu rasowego elfów. Próbujemy przyswoić "Szczęście żołnierza" i Odporność na magię", by przynajmniej trochę uchronić się przed zaklęciami destrukcji. Jednak te zdolności zostawiamy na koniec, bo bardziej prioretytowe są umiejętności związane z balistą.

Jak dobrze wiemy, rycerz specjalizuje się w szkole mroku jak i światła. Lepiej byłoby wziąć Magię Elratha, w której mamy czary przydatne do efektywniejszego ataku: przyśpieszenie, boska siła, prawa moc. Opcjnalnie można wziąć mrok i znaleźć czar wampiryzmu. Wraz z dużym atakiem jednostki, będzie przywracał sobie bardzo dużo punktów zdrowia. Warto też się skusić na oślepienie, za pomocą którego ochronimy naszą baliste przed strzelcami. Gracz żywy bowiem może wybrać ją za cel, u CPU jest to raczej rzadkość.
W szkole światła warto posiąść "Wieczne Światło", ucząc się wcześniej "Mistrza Odwołania", umożliwiającego rzucanie czarów wytrzymałości i odbicia pocisku na wszystkie jednostki. Wieczne Światło utrudni natomiast rozproszenie naszych czarów.
Z kolei jeśli podążysz mroczną ścieżkę, wybierz "Upadłego rycerza". Twoja siła czarów zostanie podniesiona o 5 podczas rzucania zaklęć mroku. Strata 1 punktu morale, potrzebnego na przyswojenie tej zdolności, wydaje się być uczciwą wymianą. Do tego niezbędne będą: Mistrz Umysłu i Mistrz Klątw.

Same zdolności z Dowodzenia nie są bardzo istotne, ale warto rozwinąć ten talent do eksperckiej znajomości, by zwiększyć punkty morale. Ścieżka będzie się prezentowała następująco: Werbunek, Boskie przewodnictwo i Empatia, dzięki której nasz bohater będzie miał szansę na przesunięcie swojej tury, gdy u jednostek pojawi się efekt morale.

Ostatnim priorytetem jest przyswojenie szczęścia- musimy bowiem dać szanse naszej baliście na fortunny atak. Dla nakreślenia, moja balista na około 25 poziomie zadawała trzema strzałami około 600 obrażen, a ze szczęściem 1200!
Do tego, gdybym miał pierścień pokrewieństwa maszyn, obrażenia byłyby jeszcze większe, bo nasza maszyna oddawałaby aż cztery strzały.

Nasze sloty zostały zapełnione, a mamy jeszcze jeden talent, który może mieć duży wpływ na finalną walkę. Chociaż taktyka tym bohaterem jest nastawiona na ofensywę, obrona pozwoliłaby na dłuższe i skuteczniejsze walki. Więc można ją ewentualnie dać, rezygnując z dowodzenia. Ze zdolności możesz dać unik lub ochrone w zależności czy twoim przeciwnikiem jest dobry strzelec czy czarodziej. Jednak w przypadku Sylvanu i Akademii można dać jedno i drugie. Tutaj raczej musisz wykazać się przezornością i sam wybrać.

Artefakty, które warto zdobyć:
- Dodaje 1 do Obrony bohatera. Daje dodatkową balistę lub katapultę. Namiot Medyka leczy podwójną ilość punktów. Wóz z Amunicją zwiększa Atak jednostek strzelających o 4.
- Zwiększa Atak wszystkich jednostek strzelających w armii o 4 i obdarza ich nieskończoną ilością amunicji.

Autor: Red. Sylath
kacper66
Mój ulubiony bohater który nie występuje w kampanii polecam świetny bohater
11
Cze




Włącz odtwarzacz
Podoba Ci się ta strona?
Jest świetna!
Bardzo fajna
Zwykła strona
Nie za bardzo
Usunąć!
3.236.x.x
78.159.x.x
34.228.x.x
23.20.x.x
44.206.x.x
34.204.x.x
3.230.x.x
54.205.x.x
54.226.x.x
Odwiedza nas 0 użytkowników
oraz 9 gości. (Razem: 9)