Poradnik kampanii Świątyni w Heroes VI
♦ Opublikowany: 23.02.2013 o 13:21
♦ Czytany: 36778 razy
♦ Opracowany przez: jareQ
Poradnik kampanii Świątyni w Might & Magic: Heroes VI.

Misja 1 – Wściekłość i grząskość.

„Zwiąż Gryfowi skrzydła, a nauczy się latać na pazurach”.


Powierzchnia: Podziemia:
1. Miejsce startu  
2. Kostur Przypływów  
3. Hiroshi  
4. Strandholm  

Spis zadań:

- Główne:
  • Secesja, podbij i przebuduj Strandholm.
  • Wilki na łów, wydostań się ze Świątyni Perłowych Kapłanek.
  • Nagiński władca, dostań się do miasta Umiya.
  • Faloskoczek, znajdź Smocze Źródło.
- Poboczne:
  • Wybór, osiągnij bohaterem pierwszy stopień w Drodze Łez lub Krwi.
  • Polowanie na kłusowników, pokonaj kłusowników.
  • Żarłacze i ludzie, zniszcz statek księstwa Wilków.
Opis:

Na początek zobaczymy scenkę, z której dowiemy się początku historii rozgrywanej po Prologu. Irina jedna z dzieci Slavy trafiła do Gerharta, ale zbyt długo u niego nie pobyła, ponieważ odbił ją Sandor. Wylądowali razem na Hasimie, a tuż za nimi żądny zemsty, niedoszły kochanek Iriny wysyła swe wojska, by sprowadzili jego żonę. Czy uda się jej odegnać zło z pomocą nag ze Świątyni? Misja ta jest moim zdaniem, najkrótszą pierwszą misją z kampanii. Osobiście wybrałem drogę łez, uznałem że umiejętności Spokój i Tsunami są przydatniejsze.

 [1] Cofamy się na północ po artefakt i skarby, których pilnuje oddział pretorianów. Następnie kierujemy się na południe odwiedzając po drodze kapliczki oraz zbierając skarby. Spotkamy na swej ścieżce oddział perłowych kapłanek. Po ich przyłączeniu wyświetli się nam prośba Katsue o pomoc w przegnaniu "wilków" Gerharta. Poznajemy też Mukao, wojennika Hiroshiego, miejscowego rządcy ziem (dajmio). W okolicy można znaleźć broń rodową: Kostur Przypływów [2]. Idąc na północ, dostaniemy zadanie z kłusownikami, którzy zabijają Kappy. Idąc na zachód napotkamy na problem, nasz koń nie jest zdolny do przeprawy przez głębokie wody. Z pomocą przyjdzie nam Katsue, która zaproponuje nam (a raczej naszemu koniowi), by poznał nauki Shalassy, w tym celu mamy się udać do smoczego źródła [3]. Teraz nasz koń może sobie latać po wodzie. Pojawia nam się na horyzoncie statek wroga, który trzeba zniszczyć, by uratować żarłacze. Po tym możemy pozwiedzać trochę okoliczne wody, by dozbierać sobie trochę zasobów i doświadczenia. Następnie kierujemy się z powrotem do sztandaru wojennego i idziemy na południe.

  Schodzimy do podziemi i poznajemy tam Arashiego, kenshi który pomoże nam przejść przez podziemia wulkanu (podziemia pod wulkanem!). Idziemy najpierw na południe po miejscowe skarby, a później wracamy się do schodów i idziemy na północ. Na końcu drogi czeka na nas wyjście z podziemi. Z stamtąd idziemy na zachód, gdzie ukazuje się nam Hiroshi [3]. Po pogawędce z nim dostajemy Sanktuarium, które rozbudowujemy. Zwiedzamy okolicę zbierając zasoby oraz zajmując kopalnie i tartak. Radzę wynająć dodatkowego bohatera, który będzie za nas zbierał zasoby, Ciele będzie najlepszą kandydatką, ze względu na swą umiejętność. Iriną udajemy się na północ po wodzie. Jest tam wysepka, na której znajduje się kopalnia złota, kryształów oraz budynek rekrutacyjny Sanktuarium. Musimy uważać na zwiadowców Przystani, bo mogą nam zająć zamek. Gdy już wrócimy z stamtąd bierzemy przyrost z tygodnia i udajemy się na północ lądem. Zajmujemy fort i kierujemy się dalej do góry mapy. Tam napotkamy kolejny fort, tym razem będzie go pilnować pokaźny oddział z Martyną na czele. Prawdopodobnie cofnie się do zamku, ale możliwe, że nie. Najwyżej będziemy musieli poczekać do kolejnego tygodnia, by zwiększyć swoją armię. Gdy zajmiemy już fort idziemy dalej na zachód i na północ, a naszym oczom ukaże się zamek Wilków [4]. Gdy zdobędziemy go zakończy się misja pierwsza. Powodzenia!



Misja 2 – Kręte schody



„Cierpliwość to cnota ceniona przez nagów… ale prawdziwie doceniają ją tylko martwi”.


Powierzchnia: Podziemia:
1. Strandholm  
2. Fort Przystani  
3. Haijing  
4. Kirin  
5. Sunjo  
6. Umyia  
7. Setsujo  
8. Changbo  
9. Hiroshi  

Spis zadań:

- Główne:
  • Honor i konieczność; pokonaj Hiroshiego albo zmuś go do poddania się.
  • Echa zawartego paktu; podbij Fort Zbójców w mniej niż 4 tygodnie, poszukaj śladów bytności Wilków w pobliskiej osadzie Haijing.
  • Deklaracja niepodległości; pokonaj Karłowa.
  • Ronin; pokonaj Changbo.
  • Bliźniacze miasta; podbij Shunjo, podbij Setsujo.
- Poboczne:
  • Wilcy! Won stąd!; zdobądź fort Przystani na wschodzie.
  • Kirin; znajdź Krinia, pomóż Źródlanym Nimfom lub okiełznaj je, pomóż Śnieżnym Efemerydom lub okiełznaj je, wróć do Krinia.
  • Źródlane Nimfy; odbuduj świątynię, porozmawiaj ze Źródlaną Nimfą.
  • Śnieżne Efemerydy; znajdź ciało zaginionej Perłowej Kapłanki, porozmawiaj z Śnieżną Efemerydą.
Opis:

W kolejnej misji znajdziemy się w tym samym miejscu co skończyliśmy misję 1. Trzeba oczyścić pobliskie tereny z niedobitków Wilków. Później będziemy się bawić w obrończynie uciśnionych. Tylko czy coś nam to da? Sami się przekonajcie.

 [1] Na początek idziemy na południe, by zając niestrzeżony tartak i kopalnie rudy. Warto jest wynająć drugiego bohatera (Ciele, która daje nam +1 drewno na dzień), budujemy więc aulę bohaterów. W późniejszych dniach radzę budować: budynki rekrutacyjne perłowych kapłanek, kapp, żarłaczy i kenshi oraz radę miasta- na łatwym lub średnim, na trudnym najpierw ratusz i budynki rekrutacyjne perłowych kapłanek, kapp i żarłaczy. Nie powinno być raczej trudno z zasobami, gdyż w okolicy jest ich trochę rozsypane. Gdy zajmiemy wyżej wymienione budynki udajemy się na wschód, powinniśmy znaleźć po drodze kopalnie kryształów. Ją radzę jak najszybciej zając, by nie mieć potem problemów z niedoborem zasobów. Teraz przechodzimy do wyczyszczania okolicy ze skarbów. Idąc dalej ścieżką na wschód spotkamy zamkniętą bramę, która otworzy się po zajęciu fortu na południowym zachodzie. Mamy na to cztery tygodnie od rozpoczęcia gry, więc należy się śpieszyć.  Gdy zajmiemy już fort dostajemy kolejną misję. W tym celu udajemy się na południe, zbierając po drodze zasoby, gdyż przyda się nam na dalszą rozbudowę miasta. Idąc cały czas na południe dotrzemy do Haijing, tam dowiadujemy się pewnych rzeczy o Hiroshim, naszym dajmio.

  Mamy za zadanie go zdetronizować, w tym celu musimy zdobyć poparcie Kirina. Dlatego udajemy się portalami do duchów źródła i śnieżnych efemeryd, najpierw radzę udać się portalem niebieskim, gdzie natrafimy na śnieżne efemerydy, które są dobrymi łuczniczkami. Można też udać się do obydwu portali równocześnie, Irinę wysłać zielonym portalem do źródlanych duchów, a drugiego bohatera do śnieżnych efemeryd. Trzeba się pośpieszyć, bo Hiroshi wkrótce dowiaduje się o naszym buncie i zechce zdławić go jak najszybciej. Gdy już zdobędziemy obydwa oddziały udajmy się na południe od zdobytego miasta. Po przekroczeniu granicy odzywa się do nas nasza pomagierka, sugeruje podbicie dwóch miast Hiroshiego. To będzie teraz naszym celem, pierwsze miasto jest nieopodal nas, drugie znajduje się za murami, które otworzą się po zajęciu pierwszego miasta Hiroshiego.  Jednak idąc dalej okaże się, że mamy przed sobą kolejne mury, które są zamknięte. W takim razie wracamy się do naszego pierwszego zamku i idziemy na południe od naszego wschodniego fortu. Będzie to znajoma okolica z poprzedniej misji. Podbijając Umyia, naszym następnym krokiem będzie opanowanie południowej Świątyni Hiroshiego. W tym celu udajemy się na południe od zdobytego zamku. Mamy już spokój na pewien czas. Można wtedy zając się Changbo, do którego dostaniemy się portalem koło Haijing. Gdy i z nim się uporamy otworzą się wrota do głównego miasta Hiroshiego. Radzę zebrać trochę wojska i życzę powodzenia w walce! Żart, ja tylko podszedłem do zamku Hiroshiego i się poddał. Nie wiem czy jest tak samo na ścieżce krwi.



Misja 3 – Fala mętna od krwi



„Nie uda ci się obudzić smoka… jeżeli on wcześniej nie zmąci twego snu”.


Powierzchnia:
1. Miejsce startowe, Takagake
2. Orkowi bohaterowie
3. Ikeya
4. Hukarere
5. Hinewai
6. Duch-bohater
7. Kiriya
8. Flota Nekromantów
9. Ulgan
10. Sumu-Ayyad

Spis zadań:

- Główne:
  • Żniwa dusz; pokonaj nekromantów.
  • Gniew Shalassy; podbij lub opanuj cztery święte osady, nie pozwól, żeby nekromanci opanowali cztery osady.
- Poboczne:
  • Dobry sposób; uwolnij orków z niewoli.
  • Gładko jak po maśle; przebuduj wszystkie miasta na głównej wyspie.
  • Łza Ashy, zbierz 4 części Księżycowego Dysku.
Opis:

Irina zajmując miejsce Hiroshiego musi wykonać powierzone mu zadanie przez Wieczną Królową. Nekromanci chcą "tchnąć nowe życie" w dusze poległych, którzy zostali zabici podczas krucjaty przeciw orkom, gdy Shalassa zatopiła całą ich armadę. Musimy się pospieszyć, nekromanci są już na wyspie i szykują się do zajęcia Świątyń, które chronią dusze poległych. Przy okazji dowiemy się jak upierdliwi potrafią być nekromanci.

  [1] Co pierwsze to dajemy wszystkie jednostki Irinie i opróżniamy wyspę ze skarbów. Najważniejsze jest by zając jak najszybciej tartak i kopalnie rudy, które są na północ od miasta (kopalnia bardziej na wschód od tartaku). W pierwszym tygodniu staramy się wybudować ratusz, by nie mieć problemu z pieniędzmi, a także podstawowe budynki rekrutacyjne: kapp, żarłaczy i perłowych kapłanek, a ponadto wynająć dodatkowego bohatera (warto brać początkowy bonus w postaci darmowego bohatera). W drugi tydzień wyruszamy na zachód przez wodę. Idąc dalej na zachód zaczepią nas orkowie [2], później dostaniemy od nich misje, ale wpierw dotrzyjmy do Ikeya [3]. Niedaleko niego zaatakuje nas nekromanta, ale nie będzie to silny przeciwnik. Gdy już zajmiemy Świątynie to możemy porozglądać się po okolicy, warto zając kolejną kopalnie rudy i tartak. Na północ od drugiego miasta jest kopalnia kryształu, które zdecydowanie się nam przyda. W trzecim tygodniu koło naszego pierwszego miasta pojawić się może wrogi statek z wiru jednostronnego. W dodatku może nam z północy przybyć drugi wróg. Trzeba uważać by nam nie zajęli drugiej Świątyni, bo wtedy będzie koniec gry.

  Gdy już odeprzemy atak, zajmijmy się środkiem mapy – mamy od wykonania misję uwolnienia orków, których porwali nekromanci (fioletowe kółka). Po uwolnieniu pierwszego oddziału mamy do wyboru: albo odbić osadę własnoręcznie wybierając drogę krwi, albo podążając drogą łez wyręczyć się orkami [4], [5]. Teraz musimy zabezpieczyć nasze zdobycze, wyślijmy Irinę do zachodniej Twierdzy. Jeśli chcemy możemy przemienić Twierdze na Świątynie, ale wtedy nasi orkowi pomocnicy się od nas odwrócą i będziemy musieli walczyć z dodatkowym  silnym wrogiem, dlatego wpierw radzę pobadać tereny koło miast, a później się zając zmianą. Możemy też posłać jakiegoś bohatera dodatkowego na zachód gdzie jest pełno zasobów (szczątki na morzu) i przy okazji porozmawiać z duchem, który dopowie pewną kwestię fabularną [6].  Teraz mamy większy spokój od wrogich ataków, czasami może nam z wiru wyskoczyć nekromanta, lub z zachodniego Kiryia [7], ale nie powinni zrobić nam większego zamieszania. Gdy już zbierzemy godną armię ruszamy na zachód podbić Nekropolis. Po zajęciu pojawi się nam boss Hai Ryou, który po krótkiej scence dialogowej zniszczy większość floty nekromantów [8]. Teraz można zabrać się za zmianę miast na Świątynie, oczywiście orkowie nie będą z tego zadowoleni, dlatego spodziewajmy się, że z północy nacierać będzie Ulgan ze swoją armią [9]. Warto jest zebrać kawałki Dysku Księżycowego, dzięki niemu będziemy mieli Łzę Ashy w następnej rozgrywce. Teraz czas rozprawić się z resztkami floty i podbić ostatnią Nekropolię będącą na wyspie w północno-zachodnim rogu mapy [10]. Trzeba uważać by nie czmychnął nam wróg przez wir i nie zajął nam pierwszej Świątyni (chociaż nic się nie stanie, będziemy musieli tylko wrócić i zając ją ponownie).



Misja 4 – Tyś życiem w śmierci i śmiercią w życiu



„Miejsce króla jest tam, gdzie jego królowa chowa miecz”.


Powierzchnia: Podziemia:
1. Start 1. Królowa Roju
2. Ashwick  
3. Zejście do Królowej Roju  
4. Bystrze Gustawa  
5. Rauchburg  
6. Kriegspire  
7. Portsmith  
8. Nebyrzias  
9. Nilshaven  
10. Zamek Gerharta  

Spis zadań:

- Główne:
  • Nosił wilk razy kilka; dostań się do Isegrim - warowni Gerharta, pokonaj Gerharta.
  • Podbij Ashwick; podbij Ashwick.
  • Honor to obosieczna broń; pokonaj przywódcę demonów.
  • Przybywamy w pokoju; nie podbijaj miast księstwa Wilka poza Isegrimem.
- Poboczne:
  • Światełko nadziei; pokonaj demony na wyspie latarni morskiej.
  • Przybywamy w pokoju; nie podbijaj miast księstwa Wilka poza Isegrimem.
Opis:

W ostatniej misji dostajemy zadanie obrony Księstwa Wilka przed inwazją demonów. Będzie na nas czekać horda wygłodniałych demonów, a i Gerhart nam nie zamierza pomóc, więc czeka nas walka z dwoma przeciwnikami.

  [1] Zaczynamy z zamkiem w południowo-wschodniej części mapy, powinniśmy wybudować budynek rekrutujący bohaterów i wynajmijmy Ciele do pomocy i zbierania zasobów. Wykupujemy jej umiejętności z dziedziny Królestwa, zdecydowanie nam pomoże to rozbudować nasze miasto. Drugim bohaterem możemy pozwiedzać morze i pozbierać zasoby oraz skarby. Dalej zwiedzamy okolicę, zajmujemy pobliski tartak i kopalnie rudy. Następnie radzę się udać na północ, po drodze zajmując kopalnie złota i kryształu. Idąc dalej natrafimy na Ashiwck [2], które zajmujemy z marszu. Gdy już rozprawimy się z demonami dowiadujemy się straszliwych rzeczy, które się dzieją. Będziemy musieli znaleźć źródło tego spaczenia [3]. Znajduje się ono pod wulkanem, ale tym zajmiemy się później, kiedy będziemy mieli więcej armii. Teraz radzę pobadać tereny i pozbierać skarby przygotowując się na ataki Inferno, które nadejdą ze wschodu. Niedługo powinno się nam też wyświetlić pogróżki Gerharta i wyzwanie Nebirosa, ale my im pokażemy co oni sobie mogą z tymi groźbami zrobić. Na wschód od Koralowej Jaskini (budynku rekrutacyjnego podstawowe jednostki Świątyni) znajdziemy wioskę rybacką - Bystrze Gustawa [4]. Możemy ją zaatakować lub wykonać dla nich zadanie oczyszczenia wyspy z latarnią morską z demonów, które jest na południe od miasta. Radzę także uważnie przyglądać się poczynaniom wilków i demonów, także oni będą ze sobą walczyć i może uda nam się zająć jakiś niestrzeżony/ dopiero zajęty zamek. Nasi przeciwnicy mają zdecydowaną przewagę liczebną, przez to bądźmy ostrożni i nie rzucajmy się na przeciwnika z trzy razy większą armią (chyba, że mamy bardzo duży zasób many i dobre czary – szczególnie polecam wezwanie żywiołaka wody i zamieć oraz wszelkie zatrzymywanie przeciwnika typu: skamienienie, spokój zdecydowanie pomagają).

   Naszym obecnym celem jest zajęcie środkowego miasta  [5]. Trzeba uważać na Nebirosa, któremu nie chce się czekać na nasz pojedynek z nim tylko  przyjdzie na środek mapy, możliwe że zajmie nam Ashwick lub Bystrze Gustawa. Opłaca się nam zamienić zajęte miasta na Świątynie i dokupić jeszcze jednego bohatera, a także wykupić mu wszystkie umiejętności z Królestwa (oczywiście bohater mocy). Kiedy odeprzemy już ataki wrogów i pokonamy z cztery-sześć armii przystępujemy do kontrofensywy i zajmujemy miasta Gerharta [6] i [7] W ten sposób ograniczymy wielkość rekrutowanej armii Przystani i zwiększymy swoją. Następnie idziemy na północ dobić demony [8]. Przy okazji podążając dalej możemy przekonać się co jest powodem klątwy, która spadła na tą krainę. Po zejściu do podziemi będziemy musieli stoczyć walkę z bossem Inferno [1], ale tym zajmijmy się później. Wpierw zajmijmy przedostatnie miasto Przystani – Nilshaven [9], spotkamy tam Markusa, którego można poznać lepiej w kampanii Twierdzy. By dostać się do twierdzy Gerharta musimy pokonać wspomnianego wcześniej bossa, toteż idziemy do podziemi na północ od . Nie zaważajmy na słowa Królowej Roju tylko zakończmy jej plugawe życie. Po pokonaniu jej zostaje już tylko załatwić małżonka Iiriny [10] Tak kończy się kampania Świątyni. Brawo!

Opracował: Hadrian
Brak komentarzy.




Włącz odtwarzacz
Zehir i Garuna
Jak oceniasz "Trial by Fire" - nowy dodatek do Heroes VII?
Świetny
Dobry
Przeciętny
Słaby
Nieporozumienie
Zaloguj lub Zarejestruj się aby wysyłać wiadomości.
54.163.x.x
157.55.x.x
157.55.x.x
94.254.x.x
91.121.x.x
31.183.x.x
Google spider
Google spider
Odwiedza nas 0 użytkowników
oraz 8 gości. (Razem: 8)