Poradnik scenariusza Podstęp Maahira w Heroes V
♦ Opublikowany: 07.10.2010 o 00:32
♦ Czytany: 17487 razy
♦ Opracowany przez: jareQ
 

Podstęp Maahira by Timothy

Czas na poradnik pojedynczego scenariusza "Podstęp Maahira". Na wstępie dodam, że misja jest bardzo rozbudowana i gracz musi się sporo nachodzić, aby dotrzeć do upragnionego zwycięstwa.

Trochę o fabule.

Czarodziej Maahir otrzymuje zadanie wyeliminowania Zoltana - prawej ręki Belketha. Śmierć nekromanty usunęłaby na jakiś czas problemy z nekromantami. Dzielny Czarodziej podejmuję się tego niełatwego zadania. Niełatwego, bo musi wkroczyć na ziemie Heresh i stoczyć bój z Zoltanem. Mag otrzymuje również questa na znalezienie 4 przedmiotów Sar-Issusa, które mają ogromną moc, dlatego nie mogą wpaść w łapy nieumarłych. Tyle o fabule.

Zadania, jakie stoją przed nami to:

- zabicie Zoltana,
- zebrania wykradzionych przez zbuntowanych czarodzieji artefaktów Sar-Issusa
- i... przeżycie.

Mapka powierzchni planszy:

 

Opiszę w miarę szczegółowo przejście tego scenariusza, który wcale nie jest taki trudny. Zgodnie z tradycją najpierw powiem o rozwijaniu naszego Herosa. Radzę inwestować w machiny wojenne (ze względu na później bardzo mocną balistę - 1 strzał posyła 50 szkieletów łuczników do piachu), magię zniszczenia (w tym implozję i inne), atak (w tym łucznictwo), oświecenie (aby szybciej zdobywać doświadczenie) i talent magiczny (chyba nie muszę mówić w przypadku maga dlaczego, ale powiem - mana, mana i jeszcze raz mana, a poza tym tańsze zaklęcia).


Zaczynamy z 1 zamkiem (i kończymy - najlepsze rozwiązanie) akademii - Qays. Oczywiście w miarę postępów w grze je rozbudowujemy.

Podczas budowy zwiedzamy nasz półwysep, zajmując, co się da. Radzę na początku odwiedzić Sfinksa, który jest na południe od naszego zamku.  W zamian za rozwiązanie niezbyt trudnej zagadki, może nam odpalić nagrodę. Radzę wybrać doświadczenie, które najbardziej się nam przyda. Po odwiedzeniu wszystkiego na naszej mapie udajemy się do zamku po jednostki. Na tym etapie trzeba już rekrutować Rakshase Raje. Wykupujemy cały przyrost i ruszamy do podziemi.
* Bardzo ważne, twój bohater musi mieć koniecznie czar magii podróży - przywołanie jednostek- bez tego nie zbierze się jednostek do finałowej walki. Ten czar umożliwia w drodze do Zoltana przyzywanie jednostek z Zamku, to że się traci manę nie ma znaczenia, bo Maahir z eksperckim talentem magicznym i regeneracją many tego przyzywania na sferze many nie odczuje. Przez podziemia przechodzimy główną drogą, nigdzie nie zbaczając. Owszem, w podziemiach jest mega bogactwo, ale na razie się ono nam nie przyda. Przemy do przodu, aż do wejścia na powierzchnię. Przez ten czas, kiedy szliśmy przez podziemia, powinna już powstać Świątynia Obłoków w Qays - ściągamy Tytany i cały przyrost czarem.

Przed nami kolejna prosta, tak jak poprzednio. Przemy do przodu, zbaczając tylko po Laskę Sar-Issusa (1-szy artefakt na naszej drodze), której bronią żywiołaki wody. Pokonujemy je. Docieramy prostą drogą w dół mapy, przechodzimy przez garnizon Inferno (pokonujemy jednostki w garnizonie), ale nie podbijamy zamku Inferno. Gdybyśmy go podbili, stracilibyśmy możliwość przyzywania jednostek z Qays, bo naszym najbliższym zamkiem byłoby Inferno, które i tak jest nierozbudowane. Na całej mapie są w sumie 4 neutralne zamki: 2 Inferno, 1 Akademii i 1 Nekropolis (oczywiście nie wliczając w to naszego zamku - Qays i Zoltana - Shagarakti). A tu dwa z 4 neutralnych zamków:


Obok wyżej wspomnianego zamku Inferno (na zachód) znajduje się kartograf. Zapłać mu te kilkadziesiąt tysięcy, a zobaczysz, którędy masz iść do samego Zoltana. Przyj do przodu, po drodze znajdziesz jeszcze 2 artefakty Sar-Issusa. Będą ich pilnować w dokładnie takiej kolejności żywiołaki ognia i żywiołaki ziemi. W końcu docierasz do miejsca, które jest bardzo blisko Shagarakti. Zoltan dozbraja się, bierze również wojsko od kolegi Vladimira i rusza w Twoją stronę. Gdy będzie blisko, zaatakuj. Jeśli regularnie przyzywałeś jednostki z zamku, to wygrasz. Zoltan nawet nie dorobił się widmowych smoków, dlatego też ważne jest, aby zaatakować go jak najwcześniej. Szesnasto poziomowy nekromanta bronił się dzielnie, ale nawet ta jego umiejętność niszczenia raz użytych czarów mu nie pomogła. A tu między innymi zamek Zoltana i Vladimir:

Weliminuj Widma, bo będą się wskrzeszać maną Arcymagów i przygotuj się na najróżniejsze zaklęcia magii mroku ze strony Zoltana, między innymi grupowe spowolnienie i grupową dezorientacje.

 

Podsumowując wynik starcia; nie straciłem ani jednego tytana i gremlina dowódcy. W tej misji nie trzeba zdobywać zamku necro - Shagarakti, wystarczy zdobyć ostatni 4 artefakt, którego pilnują żywiołaki powietrza. Nastąpi cut scenka, a potem następna...


Maahir zostanie największym czarodziejem ligi.
Scenariusz jest bardzo ciekawy i fajnie zrobiony, boss końcowy - Zoltan też nie jest słaby w przeciwieństwie do Markala w scenariuszu Tempation.

W tym temacie opisujcie swoje problemy podczas gry. Postaramy się pomóc.

 

kacper66
gratulacje wspaniały poradnik brawo
26
Paź
kacper66
naprawde gratuluje wspanialy poradnik
26
Paź
kacper66
mi się tak jakos dziwnie zrobiło i zoltan sam do mnie podszedeł a byłem od jego zamku bardzo daleko !! zdobylem ledwie 2 artefakty a tu prosze idzie w moją strone
27
Paź
Zehir9921
ooooo...
Tu jest różnica...
Jak ja grałem w tę misję, to miałem
125k Tytanów
336k Rakshasa Raja
186k Dżinów (za każdą bitwą komputer tylko w nich naparzałSmile
1237k Arcymagów, bójcie się o obrażenia... Smile
2368k Golemów
5462k Gargulców
10457k Gremlinów
Jak ja to zrobiłem? Odpowiedź jest prosta, jak tylko miałem 6 poziom jednostki, to poszłem do podziemii, a z podziemii weszłem na ląd i zdobyłem 1/4 artefaktów- Laskę sar-issusa, wróciłem do miasta i cały czas zbierałem armię, a zakończyłem grę w 385 miesiącu gry Smile , więc widzicie moje zdziwienie...
23
Lut
Eurina505
Do Timothy
Mam poważny problem, gdzie konkretnie sążywioły powietrza
08
Mar




Włącz odtwarzacz
Jak oceniasz "Trial by Fire" - nowy dodatek do Heroes VII?
Świetny
Dobry
Przeciętny
Słaby
Nieporozumienie
Zaloguj lub Zarejestruj się aby wysyłać wiadomości.
54.196.x.x
151.80.x.x
95.163.x.x
89.66.x.x
120.92.x.x
83.7.x.x
83.26.x.x
51.255.x.x
40.77.x.x
180.76.x.x
157.55.x.x
111.255.x.x
51.255.x.x
82.177.x.x
176.103.x.x
176.103.x.x
31.178.x.x
89.76.x.x
79.186.x.x
MSN spider
Google spider
Odwiedza nas 0 użytkowników
oraz 21 gości. (Razem: 21)