Poradnik kampanii Pół-Martwy w Heroes IV
♦ Opublikowany: 16.12.2012 o 09:31
♦ Czytany: 14596 razy
♦ Opracowany przez: Sylath
 

 Kampania Śmierci „Pół-Martwy”

Misja I „Zjadacz Dzieci”

 
 
Rozpoczynamy tym razem kampanię Nekropolis w której poznajemy historię Gaudlotha Pół-Martwego i jego planów stworzenia nowego królestwa. Misję rozpoczynamy na południowym-wschodzie i zajmujemy ostrożnie co możemy łącznie z zamkiem Barbarzyńców- Nord w którym budujemy takowe siedliska- Namioty Nomadów/Szczyt Harpii i Jaskinia Cyklopów. Następnie podbijamy całe południe łącznie z pokonaniem pomarańczowego na zachodzie, później udajemy się do podziemi gdzie zajmiemy siedliska istot sfery Śmierci. W tym scenariuszu jesteśmy zmuszeni grać szybko i bez właściwej armii. Naszą ofensywę prowadzimy na północ przez prom skupiamy się na zajęciu miasta Rezerwatu-Westfalls gdyż jest nam niezbędne do przejścia podziemiami na teren niebieskiego i zajęcia celu Misji-Vitross miasta Akademii po którym obwieścimy światu powstania Królestwa Nekross!
 
Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić bohaterem:
  • Kamień Wiedzy
  • Nauczyciel Snów
  • Obóz Najemników
  • Arena
 
Misja II „Piekielne Pustkowia”



 
 
Tą obszerną misję rozpoczynamy na północnym-zachodzie z Gauldothem i mały oddziałem i poruszamy się za zachód na wschód zdobywając to co jesteśmy w stanie. Niedaleko znajduje się miasto Scythe które posłuży nam za stolicę. Samo miasto rozbudowywujemy tak: Kurhan, Posiadłość/Wylęgarnia. W tym czasie eksplorujemy teren zbytnio nie oddalając się od miasta gdyż wróg może nas zaatakować niespodziewanie wypadem z wrót dwukierunkowych lub jedno. Gdy stwierdzimy że posiadamy dość liczną armię pora by udać się na południe by rozprawić się z niebieskim by nas nie nękał przy okazji znajdziemy też Zielony Namiot klucznika pozwalający nam przekroczyć dwie bramy graniczne tego koloru i pokonanie na wschodzie wojsk sfery życia pod banderą Zielonego. Gdy uprzątniemy wszystko pora byśmy się udali do innego wymiaru po Mistrza Kalibarra ale pierwsze musimy przekroczyć bramę misji która wymusza na nas dostarczenie Anielskiego Ostrza które otrzymać możemy w chatce misji na południowym-wschodzie(niedaleko miasta życia). Po jego zdobyciu i zniszczeniu udajemy się w inny wymiar ale bez wojsk tylko sam Gauldoth, na szczęście na pomniejszych wyspach pośród morza lawy są siedliska istot Sfery śmierci ale pilnowane przez liczne zgrupowanie potworów które mogą się okazać wyzwaniem. Gdy uzbieramy solidną armię udajemy się na wyspę na której czek na nas Pomarańczowy gracz z którym pojedynek może byś wyzwaniem ale po stratach będziemy mogli udać się do więzienia i uwolnić naszego Mistrza.
 
Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić bohaterem:
 
  • Uniwersytet Wojenny
  • Kamień Wiedzy (2x)
  • Nauczyciel Snów (2x) 
  • Tereny Szkoleniowe
  • Obóz Najemników
  • Arena
 
Misja III „Punkty Mocy”



 
Scenariusz standardowo rozpoczynamy z naszym bohaterem oraz miastem w którym budujemy podobne siedliska prócz tego mają możliwość postawienia Świątyni Potępionych lub Cmentarzyska Smoków. Mapa jest duża a surowców mało więc musimy posiadać drugiego bohatera które będzie nam coś zawsze zdobywał a główny Pół-Martwy będzie odwiedzał Punkty mocy których jest 5. Pamiętajmy by nasze tyły zostały zabezpieczone gdyż nad naszą Stolicą jest teleport dwukierunkowy którym wróg będzie się posługiwał. My w tym czasie udajemy się na południe i tam pokonujemy seledynowego przy okazji odwiedzając następne Punkty Mocy oraz budynki zwiększające statystyki. Teraz kolej na fioletowego który rezyduje na zachodzie i z którym rozprawimy się szybko jak poprowadzimy ofensywę z dwóch kierunków które mu uniemożliwią ucieczkę. Gdy odwiedzimy 4 punkty mocy pora by zaliczyć ostatni ale pierw musimy mieć odwiedzone pozostałe. Na końcu czeka nas Seledynowe bohater z ogromną armię z którą my powinniśmy sobie poradzić(jak coś możemy pozbierać przychody z miast czekając na niebotyczną armię), pokonując dostajemy szansę uruchomienia ostatniego źródła mocy.
 
Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić bohaterem:
  • Drzewo Wiedzy
  • Kamień Wiedzy (3x)
  • Nauczyciel Snów
  • Tereny Szkoleniowe

Misja IV „Śmierć i Życie”




 
 
Przed sobą mamy jedną z lekkich i przyjemnych misji tej kampanii, rozpoczynamy na północnym-wschodzie i szybko przemieszczamy się na zachód gdzie zdobywamy miasto i budujemy siedliska. Eksplorujemy teren bez problemów do seledynowego garnizonu który możemy pokonać nawet samym Nekromantą naszym(jeśli dobrze go rozwinęliśmy) i podbijamy miasto seledynowego. Kolejne nasze kroki kierujemy na południe i wschód gdzie na terenach wulkanicznych rządzi wróg którego łatwo pokonamy. Nasz cel misji- Malvich który jest strażnikiem Laski niezbędnej naszemu Mistrzowi, oczekuje nas w podziemiach do których dojść możemy tylko jedną drogą. Pamiętajmy by po drodze zawsze sprawdzać okolicę gdyż mogą pojawić się  obiekty mogące wzbudzić zainteresowanie np. Namioty klucznika danego koloru. W podziemiach wróg posiada dwa miasta, jedno w centrum, drugie za bramą misji gdzie czeka Malvich posiadający silną armię.
 
Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić bohaterem:
  • Uniwersytet Magiczny
  • Szkoła Wojny
  • Uniwersytet Wojenny
  • Gildia Weteranów
  • Drzewo Wiedzy (2x)
  • Kamień Wiedzy (2x)
  • Nauczyciel Snów (3x)
  • Tereny Szkoleniowe
  • Obóz Najemników
  • Arena (2x)
 
Misja V „Tchnienie Śmierci”
 


 
Ostatni akord tej kampanii jest bardzo krótki- Mistrz zdradził! I musimy go powstrzymać by nie zniszczył świata. Pierw musimy uciec z innego wymiaru, w tym celu ruszamy Gauldothem główną drogą na południowym-zachód by potem odbić na północ i przez portal wydostać się do rzeczywistości. Tam jeśli mam chęć możemy odbić stolicę Nekkorum ale celem głównym jest miasto Rija. Tam szybko stawiamy stolicę i podbijamy teren i zawieramy umowę z pewnym wampirem który zgodzi się nam pomóc w pokonaniu Mistrza którego musimy zabić przed końcem 3 Miesiąca. Gdy zbierzemy potężną armię udajemy się na północny-wschód od Rijy by skorzystać z wrót jednokierunkowych by rozprawić się z naszym Mistrzem i uratowaniem świat żywych i Królestwa Nekross!
 
Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić bohaterem:
 
  • Uniwersytet Magiczny
  • Uniwersytet Wojenny
  • Drzewo Wiedzy
  • Kamień Nauki (2x)
  • Nauczyciel Snów
 
Opracował: Loczek
ElBastrado
Kampania mimo wszystko jest trudna i jeśli nie grało się wcześniej w HoMMIV to nie ma co się brać za tą kampanię. najpierw trzeba poznać tajniki Nekro i Inferno Smile
12
Mar
hathostet
Kampania jest trudna, to fakt. Ale sama historia (fabuła) jest po prostu genialna. A postać Gauldotha - cudo. Zaraz po Sandro jest moim ulubionym herosem z całego uniwersum HoMM. W sumie jego historia nadaje się na ciekawą powieść albo chociaż opowiadanie ^^
23
Maj




Włącz odtwarzacz
Jak oceniasz "Trial by Fire" - nowy dodatek do Heroes VII?
Świetny
Dobry
Przeciętny
Słaby
Nieporozumienie
Zaloguj lub Zarejestruj się aby wysyłać wiadomości.
54.167.x.x
162.210.x.x
157.55.x.x
95.163.x.x
78.8.x.x
157.55.x.x
83.149.x.x
46.174.x.x
54.160.x.x
31.178.x.x
37.47.x.x
163.172.x.x
81.190.x.x
185.117.x.x
52.3.x.x
176.113.x.x
78.88.x.x
37.47.x.x
Google spider
Odwiedza nas 0 użytkowników
oraz 19 gości. (Razem: 19)