Więc zacznijmy wszystko tak jak przypuszczalnie pisali starożytni Rzymianie - Ab Urbe Condita, czyli od początku.
Heroes of Might and Magic IV to czwarta z kolei gra wydana w 2002 roku przez The 3DO Company, ale stworzona przez New World Computing. Jej dystrybutorem jest/był CD Project.
Czym różni się od swoich poprzedniczek?
- -Przede wszystkim grafiką. Porzucono 8 bitów na rzecz bardziej rozwiniętego systemu graficznego;
- -Ograniczono jednostki do 4 poziomów;
- -Zrezygnowano z machin oblężniczych; teraz walczyły one bezpośrednio w bitwie;
- -Bohaterowie również walczyli bezpośrednio, przez co mogli zginąć w walce;
- -Jednostki mogły podróżować bez herosa, mogły walczyć, ale nie mogły zdobywać budynków;
- -Armia mogła składać się z samych bohaterów;
- -Wprowadzono rzut izomeryczny
Do podstawowej wersji, w której istniało 6 kampanii, niedługo potem dołączono rozszerzenia: The Gathering Storm (Nadciągająca Burza) oraz Winds of War (Wichry Wojny). W sumie dodano 12 nowych kampanii, każda miała w sobie pewien cel, którego osiągnięcie pozwalało przejść dalej, żeby:
a)W "Wichrach Wojny" zdobyć miasto Rylos i pokonać wszystkich rywali
b)W "The Gathering Storm" pokonać zło pod postacią Hexisa, który postanawia nagiąć do swej władzy siły natury.
Ponadto istnieją różne scenariusze, w których można grać w kilka osób, ale również samemu. W edytorze można tworzyć własne mapki.
Na dniach przygotuję charakterystykę nacji, tak żeby odświeżyć Wam drodzy czytelnicy tę część.
/Sir_Imperathor