[MOD] Heroes V: Koniunkcja Sfer (zapowiedź Cz.1)
♦ Opublikowany: 21.08.2018 o 17:14
♦ Czytany: 1395 razy
♦ Opracowany przez: Świerszczu
 Witam wszystkich w serii artykułów dotyczacej mojej autorskiej modyfikacji pod tytułem "Koniunkcja Sfer".


[Krótka historia modyfikacji]
Prace nad modem rozpoczęły się na początku sierpnia roku 2017, gdy byłem jeszcze amatorem w łączeniu modeli, dodawaniu do gry jednostek, budynków czy bohaterów. Chciałem wprowadzić do Heroes świat w którym można pograc w wiedźmińskim stylu, stworzyć coś całkiem innego niż pozostałe modyfikcje fabularne do Heroes, które zazwyczaj opierały się na tym co się stało przed jakimiś wydarzeniami lub po nich.
Wiedźmin jako książka, ale przedewszystkim jako gra i towarzyszące jej community oraz klimat utwierdziły mnie w przekonaniu, że jeśli wypuszcze takiego moda, napewno zdobędzie on uznanie wsród wielu graczy.
Długo  uczyłem sie wszystkich mechanik modyfikacji (nadal wielu rzeczy nie potrafię, a efekty mojej nauki będzie widać na każdej kolejnej jednostce, gdyż te pierwsze są poprostu słabiej zrobione niż te które dodałem jako ostatnie i potrzebują odświeżenia).  Bardzo dużo zawdzięczam twórcy modyfikacji Księga Czarodzieja(polecam) który oprócz tego, że udzielił mi niezbędnych rad, to też odpowiadał na wszystkie pytania.
I w końcu dotarłem do momentu w którym mam o czym napisac artykuł, bo wydanie wersji mini demo tej modyfikacji zbliża się duzymi krokami.
Ok, skończyłem wprowadzenie,  zacznijmy rozmawiać o zawartości :)

Moim celem jest przeniesienie świata wiedźmina na mapy strategicznego Heroes V w taki sposób, aby gra miała zawartość z gier i książek przy pozostawieniu genialnego klimatu tytułowej strategii. Zdecydowanie chcę dodać wszystkie frakcje jakie w wiedźminie są dostępne, jednak narazie plan startowy zakłada Królestwa Północy(jako jeden zamek, potem będe to rozdzielał), częśc potworów, Nilfgaard oraz wiedźminów.
Każda z frakcji otrzyma swój unikatowy zamek oraz siedliska stworzeń i bohaterów. Magia zostanie zmieniona i napewno wzbogacona o parę zaklęć. Pojawi się mnóstwo jednostek neutralnych(czesc z nich jest już stworzona), dodatkowe budynki które oprócz zastosowania strategicznego będą też zwyczajnie ciekawe.
W dalszej cześci rozwoju moda którą mam już rozpisaną pojawią się kolejno Scoia`tel, Skellige, rozdział królestw północy na Temerię, Redanie i Kaedwen, uzupełnienia potworów i jednostek nautralnych oraz wszystkie wiedźminskie cechy.
Planuję dodać wiele zadań pobocznych które będa dostepne w stworzonych przezemnie scenariuszach dodawanych regulalnie po opublikowaniu dema modyfikacji(na początku będa krótkie, z czasem i większą zawartością dłuższe). Zaplanowaną mam również kampanię fabularną która nie będzie ścisle trzymać się tego co w grach i książkach, bo co to by była za zabawa przechodzić to co już było?
Liczę, że Was zaciekawiłem, przejdźmy więc do konkretów.

Pierwszą jednostką którą zrobiłem na zachętę był Wiedźmin, standardowy bez przydziału do konkretnego cechu (nad czym napewno popracuję, bo chciałbym zrobić dla każdego cechu przynajmniej po jednej jednostce charakteryzującej się odpowiednimi umiejętnościami).
prezentuje się on tak: 

(Maksymalna Jakość)
Na plecach ma też stalowy miecz w razie potrzeby :)

(Maksymalna Jakość)

Jako jednostka będzie potrafił wszystkie wiedźminskie znaki w Heroesowej oprawie i działaniu :)
Jest to Tier szósty, posiada umiejętnośc regeneracji i ma zbliżone wartości ataku i obrony, jednak obrażenia mają dośc spory rozmach.

Następnie po skonsultowaniu wyglądu Wiedźmina z kolegą który jest fanem serii i znawcą wszystich ciekawostek oraz całego lore zrobiłem tej jednostce kilka poprawek i błyskawicznie ruszyłem dalej. Zająłem się tworzeniem tego, co z kojarzy się z Wiedźminem odrazu.
Czyli?
A no Temerskiej Piechoty, która jest obecna w grach Wiedźmin 1 i 2 bardzo często.
Efektem mojej kilkudniowej pracy były trzy jednostki:
(Maksymalna Jakość)

Od lewej: Biedna Pier*olona piechota(słynne BPP)---> Temerska Piechota--- Ciężka Temerska Piechota

Odrazu wspomnę, że będę opisywać umiejętności jednostek ich pełnymi opisami, a nie nazwami jakimi mamy w grze, bo być może będe chciał te nazwy zmienić.

BPP charakteryzuje się wartościami obronnymi, są dobrzy w trzymaniu pozycji, słabi w ataku, chronią sąsiednie jednostki swoimi tarczami dzięki czemu ostrzał wroga jest o 50% mniej skuteczny.

Temerska Piechota to jednostka bardziej zbalansowana pod zględem ataku do obrony (ale nie wymagajmy zbyt wiele od Tieru 1), nadal chroni sąsiednie jednostki, ale teraz potrafi poświęcić swoją wartośc obronną na rzecz ataku, ponaddto odczuwa chęć zemsty za śmierć sojuszniczych jednostek dostając bonus do statystyk.
Ciężka Temerska Piechota- również chroni sojusznicze oddziały, ale jest dodatkowo opancerzona i dośc uniwersalna jeśli chodzi o obronę, bo posiada bonus do obrony jednej pozycji, ale jeśli ją opuści, to z każdym przebiegniętym polem wzrasta jej wartośc obronna w nastepnej turze. Z powodu dużej wagi zbroi jest jednak jednostką dość powolną.

Bohaterem który będzie miał bonus do ich statystyk jest Jan Natalis. Powstał on rok po dodaniu do gry Temerskiej Piechoty i prezentuje się tak: 

(Maksymalna Jakość)

Jesli nie zdazyliście zauważyć, za plecami naszych Temerskich wojaków znajdują się dwa budynki których w grze wcześniej nie było.
Ten :
(Maksymalna Jakość)

To polowy budynek do rekrutacji wszystkich odmian tieru pierwszego Temerii,.
A Ten: 
(Maksymalna Jakość)

To nowy Wygląd Karczmy.
I właśnie co do karczmy też mam dość duże plany, bo w świecie wiedźmina ten budynek odgrywał ciekawą rolę, można tam było wypić, zjeść i pogadać, ale również zdobyć zadanie do wykonania, zagrać w karty, bić się za pieniądze jak i wyciągnąć jakieś informacje, pohandlować i ogólnie zrobić dziesiątki różnych rzeczy i załatwić setki spraw. Dlatego wpadłem na pomysł, że karczma stanie się kilkoma niezależnymi budynkami z których każdy będzie spełniał okresloną funkcję, a razem będa się komponować w ładne centrum wioski. 
Moimi priorytetami zadań w karczmie jest: Handel, Przydzielanie Zadań, Rekrutacja dezerterów z armii, kupno informacji, możliwość pogadania z barmanem(który już nie będzie sprzedawał takich historyjek jak to miało miejsce w oryginalnej grze, a wspomni coś o słabych punktach niektórych jednostek, taktykach, sposobach na pokonanie czegoś lub kogoś, zada nam zagadkę i tym podobne- Ma być ciekawiej), oraz dodanie areny na której będzie mozna się swoją armią mierzyć z armią areny(może za pieniądze), ale głownie chodzi mi o to, żeby to nie był budynek jednorazowy, tylko typowo rozrywkowy, z odświeżającą się tam armią.


Kontentu jest już sporo, do tej pory powstało 30 jednostek, 5 budynków i dwaj bohaterowie, a to wszystko informacje na kolejną częśc artykułu.
Dzięki za uwagę, pozdrawiam wszystkich.
Cześć.

Rakszasa Maciej
Zapowiada się genialnie, czekam Smile
21
Sie




Włącz odtwarzacz
Podoba Ci się ta strona?
Jest świetna!
Bardzo fajna
Zwykła strona
Nie za bardzo
Usunąć!
18.207.x.x
216.244.x.x
54.36.x.x
5.173.x.x
5.45.x.x
185.25.x.x
185.25.x.x
185.25.x.x
46.165.x.x
Odwiedza nas 0 użytkowników
oraz 9 gości. (Razem: 9)