Pierwsze wrażenia z gry w betę Heroes VI
♦ Opublikowany: 26.02.2011 o 00:26
♦ Czytany: 21611 razy
♦ Opracowany przez: jareQ


Kilka dni temu jako nieliczni otrzymaliśmy od Ubisoftu Heroes VI do zamkniętych beta testów. Wrażeniami z gry postanowiliśmy podzielić się także z wami. Nie da się ukryć, iż szósta odsłona sagii zrobiła na nas niemałe wrażenie.
Zapraszamy zatem do zapoznania się z artykułem, który znajdziecie w dalszej części newsa...






Pierwsze wrażenia z gry w betę Might & magic Heroes VI



Każdy wie dlaczego tu jest i o czym ten materiał będzie, więc pominiemy rozbudowane i twórcze opisy, kolejne screenschoty, których jest już multum i chyba nie wiele więcej można już pokazać przechodząc od razu do rzeczy.

Grafika

Jak wygląda na screenach każdy już widział i sam oceni czy wygląda mangowo, czy nie. Wg mnie zarówno styl modeli jak i paleta kolorów jest dużo lepiej dobrana niż w H5. Wszystko jest mniej bajkowe i karykaturalne. Ludzie nie mają już króciutkich nóżek i rączek z wielkimi korpusikami a konie nie wyglądają jak dwie sklejone bryły. Proporcje zostały wyrównane i stonowane, przez co odbiór stylu powinien być cieplejszy niż w poprzedniej części (choć pewnie i tym razem znajdą się mangowcy). Również kolory są znacznie przyjemniejsze dla oka. Mniej rażących pasteli na rzecz stonowanych i przeważnie ciemnych odcieni nadaje obrazowi ciepłe wrażenie niekłujące już w oczy żarówiastością.

Mapa przygody jest bardzo zadowalająca. Dalej utrzymana w 3D, lecz z automatyczną kamerą pozwala czerpać wszystkie plusy szczegółowości obiektów nie blokując ich przyjaznej dostępności. Tak- nerwowe machlowanie kamerą i przypadkowe zostawianie zasobów odchodzi w niebyt. Statyczne elementy krajobrazu mają teraz dużo większy rozmach. Samo wzniesienie terenu robi dużo większe wrażenie, a wliczając w to wodospady, przepaści, rzeki i różne inne większe obiekty sprawi, że tworzenie map będzie jeszcze większą frajdą niż dotychczas. I całe szczęście, bo czymś trzeba wypełnić te luki po mniejszej ilości kopalni, siedlisk itp. Same jednostki też świetnie się bronią. Wyglądają dużo lepiej niż prowizorki na stronie więc nie ma czym się martwić. Modele są szczegółowe i obłożone teksturami w zadowalającej jakości nawet przy niższych ustawieniach, zatem nawet na gorszych maszynach bitwy będą wyglądać przyjemnie- bez pikseli kujących w źrenice. Pola bitew są czasami zachwycające a czasami trochę puste, patrząc na okolicę. Na szczęście edytor prawdopodobnie i tym razem będzie nam w stanie pomóc.

Jak na razie niezadowalająco wyglądają tylko efekty czarów/umiejętności i niektóre napisy podczas bitwy, ale to są kwestie kosmetyczne, o których jednak nie zapomnę wspomnieć do poprawki. Również ekrany miast są wciąż w formie zastępczej, więc na tej płaszczyźnie wiem w dalszym ciągu niewiele więcej od was. 
Ogólnie jednak grafika prezentuje się pozytywnie zarówno ze strony technicznej jak i stylistycznej. Jest przyjemniejsza dla oka od tej w H5 oraz nadaje jej bardziej baśniowo-fantastyczny klimat, gdzie w 5 był czysto bajkowy.

Audio

Tutaj w dużej mierze przywitały mnie motywy z H2 i H5. Nowe utwory mapy przygody oraz walki nie są specjalnie porywające ale też nie przeszkadzają delikatnie wślizgując się pod całe wrażenie gry i podkreślając jej klimat. Jednak są i perełki. Motyw tytułowy, który na początku przypomina połączenie spokojnej melodii Bastionu i harfy z Wrót Żywiołów H3, później zakłócony tajemniczym uderzeniem podobnym do melodii zamku Śmierci z H4, ostatecznie przechodzący w nostalgię podobną do H5 z fletami głównego motywu H4. Bardzo miło się jej słucha i jest zdecydowanie lepsza od tej z H5, trochę przewyższa H4 lecz do H3 jeszcze raczej nie dorasta. Przykuwa uwagę również motyw Nekropolii. Zupełnie inny niż dotychczas- nie tak mroczny jak w H3, ale też nie tak wyrazisty jak H5. Cichy, tajemniczy i subtelny podkład ze smyczkami w tle i piszczałkami na przedzie. Rozwiązanie odważne, ale na moje ucho jak najbardziej udane.

Osobny akapit należy się efektom dźwiękowym, które robią z małżowiny trąbkę, a ze ślimaka słomkę koktajlową. Zarówno głosy postaci jak wszystkie efekty dźwiękowe są fantastyczne. Słyszałem jak dotąd Slave, Kraala i kilka pobocznych postaci- każdy głos świetnie pasował do postaci i doskonale się z nią zgrywał, lecz zostałem wgnieciony w fotel gdy pojawiła się Sveltana. Jej głos jest doskonały i przypasowaniem, i sam w sobie. Niestety już widzę jak polonizacja to pochłonie. Miejmy nadzieję, że Ubi polska nie wpadnie na ten "wspaniały" pomysł i uraczy nas ładną kinówką. Dźwięki to drugi zachwyt. Naprawdę się przyłożyli, aby odgłosy nie były banalne i przedstawiały sobą odrobinę więcej niż krótki program obowiązkowy. Na obrońcach świetnie dźwięczy zbroja, a odgłos ostrzenia miecza przez wampira czy pisk ducha jest jak miód dla uszu.

Oprawie audio nie mam jak na razie absolutnie nic do zarzucenia. Również od strony technicznej, odtwarzania, zgrania z wyzwalaczem po jakość, o której już wspomniałem.


Jednostki i animacje

Według mnie graficy się spisali. Na razie widziałem małą część jednostek- głównie z trzonu oraz trochę elitarnych. Wyglądają nie gorzej niż na artach, które swoją drogą, przeważnie do mnie przemawiały. Tak jak już zostało wspomniane w trzonie, mamy jednostki o podobnej sile i różnym zastosowaniu- głównie dzięki umiejętnościom. I tak w przystani jest klasyczny zestaw: tank-ranger-healer. Statystykami są dość podobni, jednak tanki o mocno defensywnych umiejętnościach będą ściągać na siebie obrażenia i kontratakować kiedy tylko sojusznik będzie atakowany. W dużej liczbie Pretorianie mogą organizować BARDZO niebezpieczne pułapki wokół strzelców, wyprowadzając darmowe ataki w nieograniczonej liczbie, jeśli wróg postanowi ubić nam strzelców. Dołączając do tego obrażenia z dystansu od kusznika i powstające z grobu oddziały dzięki westalce, z Przystani zrobił się bardzo zdradliwy i niebezpieczny żółw. Z drugiej strony Twierdza w trzonie opiera się na strzelcu, szybkim i jeszcze szybszym uderzeniowcu, co diametralnie zmienia taktykę. Dodając do tego umiejętności (których swoją drogą jest naprawdę wiele), dostajemy całkiem spore możliwości taktyczne frakcji wszystkich razem, jak i każdej z osobna.

Animacjom również należą się pochwały. Jednostki poruszają się w sposób przemyślany (nareszcie) i całkiem nieźle naśladujący ewentualną rzeczywistość. W ruchach widać masę i energię, nie bije od nich sztucznością, a nawet wyglądają przekonywująco. Uroku wszystkiemu dodaje dbałość o małe szczegóły, które nieznacznie wpływając na animacje dodają niepowtarzalności i charakteru jednostce. Dla przykładu duchy zostawiają po sobie poświatę podczas ruchu, a gryfy nie muszą koniecznie lecieć w każde miejsce. Animacje ataku, obrony i śmierci również zadowalają, wyglądając o niebo lepiej niż w H5. Martwić mogą ewentualnie dwa elementy- podczas szczęśliwego ataku mamy inną animację, co jest jak najbardziej świetnym pomysłem, jednak z drugiej strony jest on czasami przekombinowany i niekoniecznie dobrze wygląda. Z tym poniekąd wiąże się druga sprawa- twórcy chcieli puścić do nas oko- nie jestem pewien czy wszyscy będą z tego zachwyceni i nie zarzucą temu burzenia klimatu itp. Ja oczy przymrużyłem i gest doceniłem- po premierze życzę tego również i Wam ;]




Mechanika i słowa zamykające

Mechanika jest w dużej mierze taka, jak opisali twórcy do tej pory. Osobiście nie odczułem jakieś rażącej pustki po zasobach. Również system obszarów jest nie tak straszny jak się wydaje. Daje sporo możliwości taktycznych również z wykorzystaniem specjalnych budynków w zamku więc zapewniam was, że twórcy pociągnęli swój pomysł znacznie dalej niż może się wydawać. Rozwój postaci jest również zaskakująco rozbudowany. Wątpię aby był większy niż w poprzednich częściach, ale na pewno nie jest on wiele mniejszy (jeśli w ogóle) i raczej rzadko będziemy widywać dwóch takich samych bohaterów. Od strony technicznej gra- jak na betę- spisuje się świetnie. Na 4h grania tylko jeden błąd zmuszający do wyjścia do pulpitu- jest nieźle.

Podchodziłem do niej z małym pozytywnym nastawieniem. Teraz mam całkiem sporą chęć na pełną wersję i zaczynam nawet trzymać kciuki za studia BlackHole i Ubisoft. Mają naprawdę dużą szansę na stworzenie czegoś świetnego i żywotnego (głównie ze względu na mocne postawienie na społecznościowe multi). Miejmy nadzieję, że tej szansy nie zmarnują.

Luk
fenx
Zapowiada się naprawdę ciekawa rozgywka.
26
Lut
Erian
Tekst jest dość miły dla oka, widać,że to nie dzieło profesjonalnego recenzanta ale i tak jestem wdzięcznym Adminom za wciążżywe zainteresowanie serwisem oraz za wkładany w trud w jego ciągły rozwój... : ) Co do samej gry, nie dowiedziałem się wprawdzie wiele o samej mechanice ale po przeczytaniu tych wszystkich recenzji w prasie jak i tej zostałem utwierdzony w przekonaniu iż Heroes VI będzie solidną produkcją naprawiającą błędy poprzedniczki jednak zachowującą jej klimat...
26
Lut
SeRaFiNeK
Chętnie zobaczyłbym jak wygląda sprawa multi Smile
26
Lut
prelate
Super! Nie mogę się doczekać premiery! Dzięki za tekst, szkoda tylkoże tak mało a temat mechaniki gry.
26
Lut
naitsabes1908
jeszcze 2 dni i dowiemy się co to za rasa
26
Lut
Erlath
zauwarzyliścieże na tym screenie jest jakiśżołw i dwa kwiaty oprócz normalnych znaków frakcji może będą jeszcze 3 nowe frakcje
26
Lut
findan444
świetnie piszesz LUK Perfekt
26
Lut
masakrator
Przy okazji tej mapy chyba wygadali sie co do frakcji. wystarczy spojrzec w gorny lewy rog w ktorym znajduja sie symbole frakcji, ktore pewnie sloza do wyboru kampanii. Smile
26
Lut
ziutek
zauwarzylem czyli 5 rasa na pewno są nagi bo ten kwiat lili to znak sanktuarium a te dwato nie wiem czyli bedzie 7 ras tenżółw to chyba bedza bezmienni bezttwarzowcy flacess czy jakoś tak a korona to nie wiem
26
Lut
masakrator
A tem zolw po pewnie prolog, a korona na koncu epilog. tylko ten kwiatek...
26
Lut
Umek
Co znaczy to "S" na górze drugiego scrina? MORZNA GRAĆ PRZEZ SKYPE
A?
26
Lut
ziutek
albo zółw to samouczeka korona to misja końcowa
26
Lut
Percival
Ja mam pytanie - co dnośnie wymagań ?? Straszne będą?? A artykuł oczywiście bardzo dobry.
26
Lut
kosa1801
Masakrator pewnie ma racje bo wątpię by było tyle ras ewentualnie może być 6 bo i ten ostatni to jest możliwość na rase, ale jeśli będzie 7 to też bedzie fajnie co wątpię. Kampanie zawsze zaczynali Haven a teraz widzęże chyba nekropolis. Ciekawe czy kampanie zaczynamy od konkretnej rasy, czy sami sobie wybieramy od kogo, lecz nie chce mi się wierzyć w to
26
Lut
miki2121
kosa1801, czytalem gdzies ze kampania nie bedzie na takiej zasadziej jak w V, ze trzeba skonczyc jedno zeby odblokwac drugie, tylko bedzie mozna grac w dowolnej kolejnosci. swoja droga to wolalbym opcje z piatki. co do artykulu to jest niczego sobie, przyjemnie sie to czytalo. i rowniez obawiam sie o polska wersje jezykowa, mam nadziej ze nie bedzie foremniak, bo bedzie zajeta sedziowaniem w mam talent albo innym g*wnieSmile
26
Lut
ziutek
ej a jak zaczniecie bo ja tak:
inferno,twierdza,haven,,nekro i nagi
26
Lut
Vorint
Zauważyłemże nad mapą Ashanu są takie ikonki... one chyba przedstawiają poszczególne frakcje.
26
Lut
kosa1801
Ciekawy jestem jak będzie z artefaktami, czy będzie ich dużo i czy na jednej mapie będą nawet 4 takie same??
26
Lut
miki2121
ja tez napewno inferno na poczatek, bo nie lubie tego zamku, a potem nie wiemSmile
26
Lut
kosa1801
Jak dla mnie to infermo miał zawsze słabe jednostki!!
26
Lut
Adaskop
No ja jakoś nie tęsknie jak tu ktoś napisał, za klimatem H5...Bo według mnie było go dużo mniej niż w H3.
26
Lut
Umek
Demony, ludzie, nieumarli, rasa X, ORKOWIEEEEEE!!!
26
Lut
kosa1801
Mi to najbardziej jestżalże bastionu nie ma z 3 kochałem ten zamek a tu nagi w końcu trudno może w patchu będą.
26
Lut
Adseruki
czekam na premierę.
26
Lut
poliwert
szkoda ze nie ma demo
26
Lut
Agrael_072
Następna piąta frakcja będzie się nazywać SANKTUARIUM
26
Lut
Umek
Bastion w 3 był moim zdaniem lepszy od elfów w 5.
26
Lut
kacper66
zgadzam się z poliwert szkodaże nie ma demo
26
Lut
pojonable
irollan jest !!! A tam powinny byc elfy, czy moze zle zapamiętałem zH5 jesli tak to mnie poprawcie Smile
26
Lut
pojonable
Mam jednak, ciągle wielka nadzieje ze elfy bedą!!!
26
Lut
Umek
Sorry,że odbiegam od tematu, ale moim zdaniem jest za mało miejsc w armii, powinno się zwiększać z poziomem bochatera. Drógi problem to rozwój jednostek. Mamy wielką armię, a nie możemy jej powiększyć w przy drożnym obozie? Zastąpił bym to technologiami np:
-Dodatkowy budynek jak gildja magji, dodaje nam punkty technologi które zamieniamy na badania, po trzy badania od każdej jednostki np: Zwiększa obronę, zwiększa atak, dodaje umiejętności. Takie badania można anulować za odpowiednią sumkę.
-Badania bez budynku, ale za pieniądze. W koszarach jakiegoś typu klikamy na znaczek ulepszenia i wszystkie smoki cienia stają się czarne, dopłacamy, a czarne czerwone, dopłacamy, a czerwone mają trzy głowy.
26
Lut
Popovsky
Tam są jakieś zamki na tej mapie narysowane Smile...może to jakas podpowiedz Smile
26
Lut
Krzysztof125
mówili ze będzie 5 w podstawce to raczej będzie te muszą służyć do czegoś innego jak ktoś wspomniał samouczek i ostatnią misję
zresztą ja i tak czekam na krasnoludy one są dla mnie the best chybaże tu je spierniczą
26
Lut
Agrael_072
może będą w dodatku
26
Lut
Agrael_072
zauważyliścieże na górze jest 7 kółek. To są chyba znaczki frakcji.
26
Lut
kosa1801
Umek jeśli dobrze pamiętam to w 5 chyba w dodatku był taki budynek,że kasowałeś umiejętności.

Fajnie jak by twórcy skorzystali z tych wskazówek wyszedłby wspaniały dodatek!!
26
Lut
Didi16
Ja uważam,że "znaczki" nad napisem ASHAN to wybór kampanii, a nie rasy. Producenci już mówili,że będzie pięć ras, a nie siedem.
26
Lut
KaroxPL
Agrael_072
Chodzi mi o tymże napisałeśże następnym zamkiem było Sanktuarium
ja mówię ze nie będzie sanktuarium bo nie był w innej wersji
ale może byc' także twórcy dodadzą nową Frakcje
A co do tych znaczków to są ukryte miasta
26
Lut
bela1614
po przeczytaniu tej recenzji oraz śledzeniu na bieżąco informacji o rasach i innych rzeczach na temat H6 w końcu mam nadziejeże doczekam się godnego następcy Heroes of Might and Magic 3
26
Lut
bela1614
chciałem tylko dodaćżeżółw na pewno jest prologiem, skąd wiem po prostu jest zaznaczony a na mapie i pod nią pisze prologue co chyba można sobie przetłumaczyć bez słownika Smile
26
Lut
bela1614
chciałem tylko dodaćżeżółw na pewno jest prologiem, skąd wiem po prostu jest zaznaczony a na mapie i pod nią pisze prologue co chyba można sobie przetłumaczyć bez słownika Smile
26
Lut
pojonable
Te dwa dodatkowe znaczki(kółka) ten ze zbroja wyglada na krasnoludy a ten drugi jeszcze nie wiem moze magowie
27
Lut
pojonable
zaraz zaraz, czy mi sie zdaje czy ta zbroja (całkiem po lewej) to aby nie jest zółw
27
Lut
pojonable
zół mi sieę z samouczkiem raczej nie kojazy( nie wiem jak wam ) ale tworcy moze maja juz pomysły na kolejne frakcje a te ikony to znaczki tych frakcji ktore mozna odbllokowac po kupieniu dodatku czy cos w tym stylu
27
Lut
fandor510
ja myśleże jako szósta rasa może być coś typu akademia bo w 4 korona to był znak szlachectwa (umiejetność te posiadali lordowie ładu) a na innych portalach od dawna są informacje o nagach wiec tożadna niespodzianka
27
Lut
Waxii706
Hmm jest Inferno Przystań Nekropolia Twierdza i Sanktuarium więc mi się wydajeże będą Elfy , Mroczne Elfy albo Krasnoludy ; d.
27
Lut
Bodziek
Zółwik to na 100% samouczek czy prolog.

Jeśli gra bedzie tania proponuję taką kolejność kampanii:

Twierdza (lub Nagi, zależy od ciekawości wobec tej frakcji) - ciekawi mnie czy wybrałbym zostać zdobywcą czy zbawcą Imperium, Nagi (lub Twierdza), Nekropolis (dowiemy się wiecej o Sveltanie i Anastazji), Haven (kampanie pewnie bedzie nudna i łatwa, bez nowych postaci), Inferno (zamek najmniej lubiany, a w ogóle to jak ktoś mógł sprzedać czyjąś duszę? Kiril pewnie w tej kampanii bedzie chciał sie uwolnić od demona, poza tym jendostki Inferno są słabe, wiec zamek idzie na koniec, a może nigdy nie przeszedłbym tej kampanii, od czego są mapki pojedyncze)?

Lilia wodna to znak Nag.

Na ,,Kwasowej Grocie" jest fajny filmik z walki Haven vs Nekropolis, są tam pokazane wszystkie ważne umiejetnosci, morale, szczęście. Warto obejrzeć
27
Lut
Krzysztof125
ludzie co wy się uparliście zeżółw to znaczek rasy po zdjęciu od razu wiadomoże to prolog i na dodatek pisze tutorial campain czyliże to samouczek a korona to finałowa misja która odblokuje się po przejściu wszystkimi rasami jak wspomnieli zresztą twórcy wiec nie róbcie sobie nadziei mówiliżę będzie 5 to będzie a reszta w dodatkach
27
Lut
Tygrysie
CYTAT:
"Zarówno głosy postaci jak wszystkie efekty dźwiękowe są fantastyczne. Słyszałem jak dotąd Slave, Kraala i kilka pobocznych postaci- każdy głos świetnie pasował do postaci i doskonale się z nią zgrywał, lecz zostałem wgnieciony w fotel gdy pojawiła się Sveltana. Jej głos jest doskonały i przypasowaniem, i sam w sobie. Niestety już widzę jak polonizacja to pochłonie. Miejmy nadzieję,że Ubi polska nie wpadnie na ten "wspaniały" pomysł i uraczy nas ładną kinówką."

Jak dotąd, czytam na tej stronie jedynie narzekania na to "jaka to zła będzie ta polska wersja językowa". Z takim nastawieniem -- jeśli powstanie pełna wersja językowa -- na pewno nie podejdziesz do niej obiektywnie... a obiektywizm to pierwsza zasada rzetelnego dziennikarstwa. Ktoś nawet kiedyś napisał o pracy krytyka,że "nie trudno zdeptać czyjeś dzieło, ale to już świadczy tylko o krytyku".

Ja na przykład zupełnie nie mam nic do "Majarzy", "Zmorników", "Jaguarzy" i "Panterników". To poprawnie słowotwórczo skonstruowane nazwy, aże przeciętny licealista nie zna słowa "majak", od którego wywodzi się pierwsza z nazw, to już problem jakości naszego szkolnictwa... Wczytajcie się też w opisy stworzeń na spolszczonej stronie gry... Zapowiadają one moim zdaniem raczej dobrą i wręcz wysmakowaną stylistycznie polską wersję językową ;-)
28
Lut
Grownock
Pewnie tawerna już nie ma bety za ujawnienie tego screena...
28
Lut
pojonable
Dziwne ze juz tego screena nie ma, choc az tak mnie to nie dziwi, przeciez to dos "tajny" obrazek
28
Lut
Rainbowsix
bardzo fajnie się zapowiada.
Nie mogę się doczekać premiery Smile
08
Mar
Shadya222
noooo... to wygląda nieźle Smile mam nadzieje ze: 1.pojdzie na moim kompie i 2.bedzie fajna Smile
spoóźzniony komentarz bo dziś dopiero odzyskałam net
19
Mar
Derivers
Za wysokie wymagania jak na taką gre,błędy graficzne,wyraźstości otoczenia,za mały świat gry porównająć do pobrzedniej części. Spodziewałem się lepszej wersji tej gry.
30
Cze
Maksioloz
Według mnie jest nieźle ale widaćże to beta.Brakuje podczas walk takiejżywszej muzyki jak np. ta : http://www.youtube.com/watch?v=R-RNoAAT6sk&feature=related
11
Lip




Włącz odtwarzacz
Podoba Ci się ta strona?
Jest świetna!
Bardzo fajna
Zwykła strona
Nie za bardzo
Usunąć!
3.145.x.x
95.217.x.x
40.77.x.x
157.55.x.x
3.129.x.x
78.159.x.x
157.55.x.x
13.58.x.x
52.167.x.x
Google spider
Odwiedza nas 0 użytkowników
oraz 10 gości. (Razem: 10)

    prywatny inwestor udzieli pożyczki szybka decyzja h brak weryfikacji w bik brkn i innych bazach zdolności kredytowej

    glebogryzarka spalinowa

    glebogryzarki rodzaj glebogryzarka spalinowa sprawdź nasze niskie ceny przeczytaj opinie użytkowników i zamów wybrany przez siebie produkt

    weekend spa rzeszow

    Odkryj ukojenie dla ciała i umysłu w naszym luksusowym ośrodku wellness i ciesz się niezapomnianymi doświadczeniami pełnymi piękna i regeneracji - weekend spa Rzeszów

    hotelnowydwor.pl